کد خبر : 1851
تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 - 19:52

تمام درد دل های هنری /آنچه در نشست ۳ ساعته هنرمندان خوافی با سرپرست فرمانداری گذشت

تمام درد دل های هنری /آنچه در نشست ۳ ساعته هنرمندان خوافی با سرپرست فرمانداری گذشت

نشست صمیمانه سرپرست فرمانداری شهرستان خواف با حضور مشاور و مسئول امور اجرایی هنری و سینمایی  اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی  استان خراسان رضوی  و جمعی از هنرمندان شهرستان خواف برگزار شد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خواف ؛ نشست صمیمانه هنرمندان خوافی به ریاست سرپرست فرمانداری و  با حضور مشاور و مسئول

نشست صمیمانه سرپرست فرمانداری شهرستان خواف با حضور مشاور و مسئول امور اجرایی هنری و سینمایی  اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی  استان خراسان رضوی  و جمعی از هنرمندان شهرستان خواف برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خواف ؛ نشست صمیمانه هنرمندان خوافی به ریاست سرپرست فرمانداری و  با حضور مشاور و مسئول امور اجرایی هنری و سینمایی  اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی  استان خراسان رضوی برگزار شد.
عبدالرضا سپهری در ابتدای این نشست ضمن خوشامدگویی به حاضرین در جلسه از نشست با جمع صمیمی هنرمندان ابراز خرسندی کرد.
وی هنر را  سرمایه اجتماعی دانست و افزود: هنر باید برگرفته از فرهنگ و اصالت هر منطقه باشد .
وی ادامه داد: متولیان حوزه هنر باید اصالت هنر منطقه خود را حفظ  و شاگرانی تربیت کنند تا بعد آنان ادامه دهنده مسیر باشند.
سپهری هنر را تراوش ذهن هنرمند خواند و گفت متاسفانه مشکل ما ، ضعف فرهنگی است که خود ناشی از عدم مطالعه است.
مقام عالی دولت در شهرستان ترویج هنر را راهی برای کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: علی رغم اهمیت و جایگاه هنر و اصالت هنر در فرهنگ اسلامی ما ، متاسفانه شاهد توجه کمتر و اعتبارات کمتر در این حوزه هستیم .
وی تقدیر از پیشکسوتان هنرمند را مهم عنوان کرد  و بر پیگیری تفاهم نامه استعداد یابی دانش آموزان با آموزش و پرورش نیز تاکید نمود.
عبدالرضا سپهری در پایان پیگیری در جهت پرداخت سهم معادن و انجام وظیفه ی اجتماعی  در حوزه فرهنگ و هنر را خواستار شد و افزود: مطالبات همه شما بحق و بجا است امیدواریم بتوانیم با پیگیری موارد عنوان شده قدمی در راستای ارتقاء فرهنگ و هنر در شهرستان برداریم .
بابا خانی  مشاور و مسئول امور اجرایی هنری و سینمایی  اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی  استان نیز کمبود نیروی انسانی و اعتبارات در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی را از مشکلات اساسی فرهنگ و هنر ابراز کرد و گفت: برگزاری اتاق های فکر با حضور هنرمندان و پیشکوستان می تواند گوشه ای از مشکلات را حل نماید.
وی استفاده از پتانسل های شهرستان را فرصت مناسبی و  ورود به حوزه فرهنگ و هنر را ضروری خواند و قول مساعدت در جهت مجوز چاپ کتاب ضرب المثل های خوافی و پیگیری مسائل مالی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را صادر نمود.
سپس تعدادی از هنرمندان حاضر در نشست به ارائه نظرات خود پرداختند و ضمن تشکر از اهتمام و توجه خاص و رویکرد فرمانداری خواف به مقوله هنر و مطالبات جامعه هنری خواستار افزایش اعتبارات ، بیمه هنرمندان ، اختصاص زمین به هنرمندان ، ورود کارخانجات و صنایع معدنی به حوزه مذکور ، بهبود وضعیت جامعه هنری شهرستان، حمایت و توجه جدی و مضاعف مسئولان جهت بهبود وضعیت هنر و منزلت هنرمندان شدند .
گفتنی است در پایان این نشست سرپرست فرمانداری در این نشست بر عزم جدی خود برای پیگیری این دغدغه ها تاکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.