کد خبر : 1758
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 دی 1397 - 15:51

برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش همزمان با جلسه پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش خواف با حضور کلیه اعضا

برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش همزمان با جلسه پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش خواف با حضور کلیه اعضا

جلسه شورای آموزش و پرورش همزمان با جلسه پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش خواف با حضور کلیه اعضا و به ریاست سرپرست فرمانداری در دفتر مدیریت اداره آموزش و پرورش برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خواف، جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد آموزی این مدیریت با محوریت کمک

جلسه شورای آموزش و پرورش همزمان با جلسه پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش خواف با حضور کلیه اعضا و به ریاست سرپرست فرمانداری در دفتر مدیریت اداره آموزش و پرورش برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خواف، جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد آموزی این مدیریت با محوریت کمک به دانش آموزان ایتام در آستانه سال نو و انسداد مبادی بیسواد با پیگیری وضعیت دانش آموزان ترک تحصیل وبازمانده از تحصیل برگزار شد.

عبدالرضا سپهری سرپرست فرمانداری و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان خواف در ابتدای جلسه ضمن تبریک هفته سواد آموزی اذعان کرد: مبارزه با بی سوادی یک کار و اقدام فرهنگی و سخت است و درحوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اهمیت ویژه ای دارد.

سرپرست فرمانداری خواف، ۶ویژگی روستای پاک را از جمله نبود اعتیاد،طلاق، بی کاری، وجودNGO(سازمان های مردم نهاد) تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و از همه مهمتر بی سوادی برشمرد و افزود: روستای نهور در شهرستان خواف دارای تمامی ویژگی های ذکر شده بوده که شایسته ی تقدیر و تشکر می باشد.

سپهری در ادامه درخصوص کمک به دانش آموزان ایتام خاطر نشان کرد:  باید نشست های تخصصی با مدیران معادن سنگ آهن جهت کمک به دانش آموزان ایتام و بد سرپرست و بی سرپرست انجام پذیرد و از ظرفیت های آن ها در این خصوص بهره کافی برده شود.

در ادامه جلسه احمد قادری مدیر آموزش وپرورش خواف گفت: یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش باسواد کردن جامعه است و سواد آموزی یکی از دغدغه های مهم آموزش و پرورش است‌.

مدیر آموزش وپرورش خواف از فعالیت های اداره سواد آموزی در جذب و نگهداری سواد آموزان در کلاس ها تقدیر وتشکر نمود و افزود:  امسال تاکنون از۲۶۵نفر سهمیه اختصاص یافته به دوره سواد این شهرستان، ۲۲۰نفر و در دوره انتقال و تحکیم هم ۱۰۰درصد سهمیه اختصاص یافته جذب شده اند.

قادری در پایان سخنان خود با اشاره به نقش فراگیری علم و سواد در تکامل رشد شخصیت انسان و جامعه گفت: با توجه به اهمیت سواد در جامعه از بخشداران و امامان جماعت در روستاها خواستاریم که برای ریشه کنی بی سوادی در جامعه با آموزش و پرورش همکاری نمایند.

در پایان جلسه مریم ابراهیم بای رئیس اداره نهضت سواد آموزی شهرستان خواف  گفت: با توجه به عدم انسداد بی سوادی در سطح شهرستان، همچنان شاهد وجود افراد بی سواد و کم سواد در شهرستان بوده که این مشکل نیازمند تلاش همگانی سایر ارگان ها در راستای ریشه کنی بی سوادی در سطح شهرستان  می باشد.

قابل ذکر است در پایان جلسه از دستگاه های برتر  که با اداره سواد آموزی در شناسایی وجذب وبرگزاری جلسه شورای پشتیبانی همکاری داشتند تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.