کد خبر : 1531
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 آذر 1397 - 14:17

اقدامات سه گانه مجتمع سنگ آهن سنگان در تامین آب

اقدامات سه گانه مجتمع سنگ آهن سنگان در تامین آب

دکتر هاشم پور مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان اقدامات سه گانه این مجتمع را در زمینه تامین آب اعلام کرد. به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی مجتمع، عملکرد مجتمع سنگان در تامین آب نشان می دهد که طی برنامه ریزی های صورت گرفته دشت زوزن، سد سِده و نمکزار خواف، محل های

دکتر هاشم پور مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان اقدامات سه گانه این مجتمع را در زمینه تامین آب اعلام کرد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی مجتمع، عملکرد مجتمع سنگان در تامین آب نشان می دهد که طی برنامه ریزی های صورت گرفته دشت زوزن، سد سِده و نمکزار خواف، محل های مورد نظر برای تامین آب این مجتمع در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر مشاور شیرین سازی آب جهت تامین محل آب شیرین کن، انتخاب شده است. روش شیرین سازی و تهیه اسناد مناقصه مربوطه نیز انجام و گزارش مکان یابی آب شیرین کن توسط مشاور مربوطه تهیه و به اداره کل محیط زیست استان خراسان رضوی ارسال شده است.

این اقدام به جهت اخذ مجوزهای لازم ارسال و در نهایت پس از گزارش های فنی و اقتصادی و بررسی روش های مختلف شیرین سازی روش”اسمز معکوس مضاعف و لاگون” (فشار برای معکوس شدن جریان آب و خارج کردن مواد معدنی) در منطقه مورد نظر تصویب شده است.

سد سده

بنابر این گزارش، موضوع تامین آب از “سد سده” بعد از انجام مقدمات و ارزیابی کیفی پیمانکاران، شرح خدمات و قیمت پیشنهادی شرکت مورد نظر، مورد تایید قرار گرفت و برای تهیه پیش نویس قرارداد ابلاغ شد.

نمکزار خواف

این گزارش می افزاید، تامین از آب نمکزار خواف پیشرفت پروژه 39.5 درصدی داشته است و با توجه به جلسات برگزار شده با نمایندگان وزارت نیرو، مطالعات لازم جهت تعیین نقاط اولویت دار به منظور حفر چاه اکتشافی در محدوده مطالعاتی نمکزار خواف صورت گرفته است.

بنابر صلاحدید شرکت زیر ساخت شرق ایران، به منظور شروع عملیات اجرایی در نقاط دارای اولویت اول و دوم، پیمانکار مربوطه انتخاب شده و قرارداد عملیات مذکور ابلاغ شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.