کد خبر : 1314
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 24 آبان 1397 - 19:27

استاندار خراسان رضوی از مجتمع سنگان خواف بازدید کرد

استاندار خراسان رضوی از مجتمع سنگان خواف بازدید کرد

استاندار خراسان رضوی در سفر یک روزه اش به شهرستان خواف  در جریان طرحهای انجام شده و در دست اقدام مجتمع سنگان خواف قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی فرمانداری خواف ؛ عبدالرضا سپهری بازدید از خط اتصال راه آهن خواف به هرات تا ایستگاه شمع تیغ را از دیگر برنامه های سفر یک روزه استاندار

استاندار خراسان رضوی در سفر یک روزه اش به شهرستان خواف  در جریان طرحهای انجام شده و در دست اقدام مجتمع سنگان خواف قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری خواف ؛ عبدالرضا سپهری بازدید از خط اتصال راه آهن خواف به هرات تا ایستگاه شمع تیغ را از دیگر برنامه های سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی به شهرستان خواف برشمرد.
وی افزود: خط راه آهن خواف به هرات در چهار قطعه با مشارکت ایران و افغانستان در حال احداث است که 2 قطعه آن به طول 77 کیلومتر در ایران به بهره برداری رسیده، قطعه سوم آن نیز که توسط ایران در حال ساخت می باشد در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و قطعه چهارم آن توسط افغانستان احداث می شود.
وی مهمترین تنگناهای صنایع این شهرستان را تامین آب ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به استمرار خشکسالی و کم آبی در خواف صنایع معدنی مجتمع سنگان با تنگناها و محدودیتهای بسیار مواجه هستند.
سرپرست فرمانداری خواف گفت: 15 درصد درآمد سالانه شرکتهای معادن سنگ آهن سنگان خواف به خزانه واریز می شود تا صرف توسعه و آبادانی این منطقه شود ولی تاکنون این مبلغ تخصیص نیافته است.
وی افزود: همچنین چهار درصد کرایه حمل و نقل بار وسایل نقلیه سنگین بابت کاهش مشکلات و توسعه جاده های ارتباطی منطقه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پرداخت می شود که این مبلغ نیز برگشت نداشته و با توجه به تردد روزانه تعداد بسیاری وسایل نقلیه سنگین از مجتمع سنگ آهن سنگان خواف به استان های دیگر اگر این مبلغ صرف توسعه جاده های منطقه شود، بسیاری از مشکلات کاهش می یابد.
معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از 10 معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه برای تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره، 15 میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.
مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی 22 کیلومتر و عرض 10 کیلومتر در 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.