کد خبر : 940
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1397 - 16:46

آغاز کشت دانه روغنی کلزا در خواف

آغاز کشت دانه روغنی کلزا در خواف

به گزارش خواف نیوز به نقل از خبرگزاری فارس مدیر جهاد کشاورزی خواف  گفت: با فراهم شدن شرایط آب و هوایی، عملیات کاشت دانه روغنی کلزا از اوایل مهرماه در خواف شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا دهه آخر مهر ادامه یابد. رحمان دادپور افزود: در سال جاری طبق مکان‌یابی که توسط کارشناسان انجام شده، پیش‌بینی

به گزارش خواف نیوز به نقل از خبرگزاری فارس مدیر جهاد کشاورزی خواف  گفت: با فراهم شدن شرایط آب و هوایی، عملیات کاشت دانه روغنی کلزا از اوایل مهرماه در خواف شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا دهه آخر مهر ادامه یابد.

رحمان دادپور افزود: در سال جاری طبق مکان‌یابی که توسط کارشناسان انجام شده، پیش‌بینی می‌شود در سطح ۳۰۰ هکتار کاشت کلزا در خواف انجام شود و در سال گذشته نیز در این شهرستان، ۲۴۰ هکتار کلزا کشت شد که ۲۵۵ تن دانه روغنی کلزا برداشت و تحویل مراکز خرید سازمان تعاون روستایی شد.

وی بیان کرد: به‌منظور حمایت از کشاورزان کلزا کار خدماتی از قبیل بذر یارانه‌ای کود و همچنین معرفی کشاورزان برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش در دستور کار قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خواف خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار کیلو بذر از انواع هیبریدهای هایولا ۵۰۰، ناتالی و پریمو به‌این شهرستان حمل و بین کشاورزان متقاضی تقسیم شده است.

دادپور با اشاره به‌فواید کشت کلزا؛ اظهار کرد: دانه روغنی کلزا علاوه بر تامین بخشی از روغن مصرفی مردم در اصلاح و تقویت خاک و همچنین تناوب زراعی سبب افزایش عملکرد محصولات می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.