کد خبر : 911
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1397 - 18:22

مدیرمجتمع سنگ آهن سنگان: معدن سنگ آهن سنگان به‌ یکی از 10 معدن بزرگ دنیا تبدیل می‌شود

مدیرمجتمع سنگ آهن سنگان: معدن سنگ آهن سنگان به‌ یکی از 10 معدن بزرگ دنیا تبدیل می‌شود

مدیرمجتمع سنگ آهن سنگان با اشاره به اینکه منطقه سنگان گوشه ای از مناطق بزرگ اقتصادی در کشور است، گفت: امروزه که در بحث فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی بدنبال جایگزین می باشیم مقام معظم رهبری یکی از بهترین جایگزین ها را در فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی، اقتصاد معدنی دانستند. دکتر مرتضی هاشم پور

مدیرمجتمع سنگ آهن سنگان با اشاره به اینکه منطقه سنگان گوشه ای از مناطق بزرگ اقتصادی در کشور است، گفت: امروزه که در بحث فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی بدنبال جایگزین می باشیم مقام معظم رهبری یکی از بهترین جایگزین ها را در فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی، اقتصاد معدنی دانستند.

دکتر مرتضی هاشم پور در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان خواف بیان کرد: در کشور 69 ماده معدنی داریم که تقریبا 27 میلیون تن ذخایر کشف شده و 57 میلیون تن ذخایر باالقوه وجود دارد که در واقع در میان 15 قدرت معدنی جهان جای گرقتیم و یکی از کشورهای بزرگ داده های معدنی به حساب می آییم.
وی با تاکید براینکه توجه به معدن و صنایع معدنی می تواند جایگاه 15 گانه ایران را در دنیا تثبیت و تقویت کند، افزود: بیش از یک میلیارد تن ذخیره قطعی معدنی در منطقه سنگان وجود دارد که قابل استخراج است که البته ذخیره زمین شناسی منطقه ۱.۵ میلیارد تن در کشور است که رتبه اول را در کشوربه خود اختصاص داده است.
مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان ادامه داد: تاکنون 300 هزار مترعملیات اکتشافی در معدن انجام شده است که تا عمق 1206 متر در یک اکتشاف صورت گرفته است که عمیق ترین اکتشاف در حوزه سنگ آهن در تاریخ معدنی ایران است.
دکتر هاشم پور اظهار داشت: به زودی در فاصله سال 98 به سالیانه 40 میلیون تن سنگ نیاز داریم که 120 میلیون تن باطله برداری دارد تا به کان سنگ دست پیدا کنیم و 160 میلیون تن عملیات خاکی در این منطقه در سال آینده و سال های آتی شاهد خواهیم بود که بزرگترین عملیات خاکی در ایران است.
وی متذکر شد: پس ازعملیات خاکی 160میلیون تنی در سال های آینده معدن سنگان به یکی از 10 معدن بزرگ دنیا تبدیل می شودکه در حال حاضر آمار و ارقام نشان می دهد که مجموع عملیات خاکی در یک نقطه معدنی در دنیا تنها 100 میلیون تن است که در این منطقه به 160 میلیون تن خواهد رسید.
مدیرمجتمع سنگ آهن سنگان خاطرنشان کرد: در منطقه سنگان در سال آینده شاهد ۱.۵ میلیارد دلار گردش مالی خواهیم بود که این امر در اقتصاد ایران اثرگذار بوده و نقش دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.