کد خبر : 838
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 مهر 1397 - 19:10

يادواره 8 شهيد روستاي سده خواف برگزار شد

يادواره 8 شهيد روستاي سده خواف برگزار شد

يادواره هشت شهيد روستاي سده از توابع شهرستان خواف با حضور مردم و مسئولان برگزار شد. به گزارش خواف نیوزبه نقل از ايثار واحد خراسان رضوي، یادواره هشت شهيد روستاي سده  خواف همزمان با هفته دفاع مقدس در مسجد جامع روستاي سده با حضور مردم شهيد پرور این شهرستان برگزار شد. در ابتدای مراسم، امام

يادواره هشت شهيد روستاي سده از توابع شهرستان خواف با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.
به گزارش خواف نیوزبه نقل از ايثار واحد خراسان رضوي، یادواره هشت شهيد روستاي سده  خواف همزمان با هفته دفاع مقدس در مسجد جامع روستاي سده با حضور مردم شهيد پرور این شهرستان برگزار شد.
در ابتدای مراسم، امام جمعه شهرستان خواف ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: یادواره شهدا به معنای این است که ما همیشه در خط دفاع از دین آماده نبرد با دشمنان دین و نظام هستیم.
حجت الاسلام سيد ذبيح الله شمسيان افزود: در یادواره‌های شهدا شرکت می‌کنیم تا خودمان در مسیر آنها باقی بمانیم و از مسیر امام حسین(ع) دور نشویم كه هرچه داریم از شهداست، امنیت، آرامش از شهدای معزز است.
وي ادامه داد: ما موظف هستیم که راه شهدا را به درستی ادامه دهیم، شهدا با وصیت نامه‌های خود حجت را بر ما تمام کرده‌اند و خداوند متعال بارها در قرآن کریم بر ما تاکید کرده است که شهدا زنده هستند.
وی افزود: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی هزار و یک توطئه برای براندازی نظام طراحی کرده‌اند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام دادند و به حول و قوه الهی به سرانجام نرسید و با رشادت‌های همین شهدا تیرشان به سنگ خورد.
در ادامه مراسم بازگویی خاطراتی از سال‌های خون و حماسه جنگ برگزار و در پایان اين يادواره باتوجه به تداخل با ماه محرم، مراسم نوحه خوانی و مداحی انجام شد.
اين مراسم به همت بنياد شهيد و امور ايثارگران، ناحيه مقاومت بسيج و دهياري روستاي سده برگزار شد.
شهيدان براتعلي معاوندوست، غلامعباس برازند، احمد قدوسي، محمد جان رجائي، حسن ملكي، اصغر بروتي، حسين اصلاني و ابراهيم اصلاني در 24 آذر 1339، 19 تير 1340، 11 دي 1346، 11 آذر 1349، دوم فروردين 1351، هفتم آذر 1349، 10 مرداد 1343 و 10 تير 1352 چشم به جهان گشودند و در يكم شهريور 1360 آبادان، 17 فروردين 1360 داخوئين، 17 مهر 1367 بانه، 26 دي 1369 جيرفت، 11 بهمن 1371 بانه، چهارم دي 1365، 11 مرداد 1362 مهران و 15 تير 1367 سيد صادق به مقام رفيع شهادت نائل آمدند.
در پایان مراسم از خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس، آزادگان، جانبازان و ايثارگران با حضور مسئولین شهرستان تقدیر به عمل آمد.
گفتني است شهرستان خواف ٩٧ شهيد، ٢٨١ جانباز و ٣٤ آزاده تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران كرده است.)
انتهاي پيام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.