کد خبر : 435
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهریور 1397 - 16:32

پروژه های صنعتی در خواف دو هزار درصد رشد کرد

پروژه های صنعتی در خواف دو هزار درصد رشد کرد

فرماندار خواف گفت: پیش از فعالیت دولت یازدهم تنها یک پروژه در قالب واحد تولیدی کنسانتره 2.6 میلیون تنی شرکت ایمیدرو در منطقه معدنی سنگان خواف فعال بود اما از سال 1392 تاکنون تعداد پروژه های صنعتی در این شهرستان با محوریت سنگان دو هزار درصد رشد کرده است. محمدرضا پهلوان نژاد روز جمعه به

فرماندار خواف گفت: پیش از فعالیت دولت یازدهم تنها یک پروژه در قالب واحد تولیدی کنسانتره 2.6 میلیون تنی شرکت ایمیدرو در منطقه معدنی سنگان خواف فعال بود اما از سال 1392 تاکنون تعداد پروژه های صنعتی در این شهرستان با محوریت سنگان دو هزار درصد رشد کرده است.

محمدرضا پهلوان نژاد روز جمعه به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: هم اینک 14 پروژه فولادی با سرمایه گذاری 150 هزار میلیارد ریال در منطقه سنگان در دست اجرا است. از این تعداد شش پروژه به بهره برداری رسیده و هشت پروژه دیگر در دست اجرا است.
وی ادامه داد: در طول این سالها چرخه فولاد اعم از استخراج ماده معدنی، استحصال، تولید کنسانتره و تولید گندله در منطقه سنگان خواف شکل گرفته و برای پنج هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است. با افتتاح بقیه پروژه ها در سنگان میزان اشتغال به بیش از 10 هزار نفر می رسد.
فرماندار خواف گفت: بهترین سنگ آهن کشور به لحاظ کمی و کیفی از جهت برخورداری فسفر و گوگرد در منطقه سنگان خواف وجود دارد. همچنین 38 معدن پلاسری و 1.2 میلیارد تن ذخیره سنگ آهن در این منطقه است که پیش بینیها میزان سنگ آهن را دو میلیارد تن برآورد کرده اند.
وی بر توسعه صنایع پایین دستی پروژه های فولادی در منطقه سنگان تاکید و اظهار امیدواری کرد که شکل گیری این صنایع به ایجاد اشتغال بیشتر و ممانعت از واردات قطعات مورد نیاز گندله سازی و کنسانتره سازی از خارج خراسان رضوی منجر شود.
او اظهار داشت: خواف 140 هزار نفر جمعیت دارد که 70 درصد آنها هموطنان اهل سنت هستند. همچنین این شهرستان چهار بخش و 120 کیلومتر مرز دارد و بخش سنگان منطقه مرزی خواف به شمار می رود
او اضافه کرد: وجود واحدهای صنعتی بزرگ در منطقه مرزی سنگان نشانگر ضریب بالای امنیتی در شهرستان است زیرا سرمایه گذار به هیچوجه در منطقه فاقد امنیت، سرمایه گذاری نمی کند.
پهلوان نژاد به دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در خواف نیز اشاره و بیان کرد: رشد 10 تا 200 درصدی در حوزه عمرانی با وجود کمبود منابع مالی و تحریمهای اقتصادی، توسعه راههای روستایی و جاده های اصلی، توسعه برق رسانی و ایجاد پست 400 کیلوولت و پست 132 کیلوولت، ایجاد خطه انتقال برق به جلگه زوزن، ایجاد فیبرنوری و توسعه شبکه مخابراتی در شهرستان از جمله این اقدامات هستند.
وی ادامه داد: سال 1392 تعداد روستاهای 50 خانواری که در شهرستان خواف با تانکر آبرسانی می شدند 12 روستا بودند اما هم اینک این تعداد به یک روستا کاهش یافته و روستاهای مذکور نیز قرار است خط انتقال آب خود را از استان خراسان جنوبی دریافت کنند.
او افتتاح 77 کیلومتر از راه آهن خواف – هرات نیز از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در شهرستان خواف کر و بیان کرد: قطعه سوم شامل 40 کیلومتر از ادامه این مسیر ریلی در کشور افغانستان که در تعهد جمهوری اسلامی ایران بوده ریل گذاری شده و طی دو ماه آینده با حضور روسای جمهوری ایران و افغانستان به بهره برداری می رسد.
فرماندار خواف افتتاح 20 مرکز بهداشتی درمانی، تجهیز بیمارستان 22 بهمن، افزایش پزشک از 34 نفر در سال 92 به 70 پزشک متخصص و عمومی، تجهیز شرکتهای فولادسازی سنگان به لوازم ایمنی و بهداشتی و کاهش حوادث ناشی از کار، ایجاد 20 فضای آموزشی با مشارکت خیرین در این شهرستان را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید برشمرد.

منبع:‌ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.