کد خبر : 288
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 3:30

نمونه ای از آسبادهای خواف به موزه خراسان منتقل می شود

نمونه ای از آسبادهای خواف به موزه خراسان منتقل می شود

مدیرکل امور موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برنامه انتقال نمونه یکی از آسبادهای خواف به موزه بزرگ خراسان در مشهد خبر داد. اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از محمدرضا کارگر در جریان بازدید از موزه خراسان گزارش داد: آسبادهای خواف

مدیرکل امور موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برنامه انتقال نمونه یکی از آسبادهای خواف به موزه بزرگ خراسان در مشهد خبر داد.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از محمدرضا کارگر در جریان بازدید از موزه خراسان گزارش داد: آسبادهای خواف و محراب گچی تاریخی از جمله آثاری هستند که نمونه های آنها به این موزه منتقل می شوند.
وی افزود: محتوای موزه بزرگ خراسان بر اساس تاریخ شکل گیری خراسان بزرگ با تکیه بر آثاری مرتبط با فرهنگ، هنر و تمدن مجموعه استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی انتخاب می شوند.
مدیرکل امور موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: تلاش می شود برای بیان موزه ای روند شکل گیری، فرهنگ و تمدن خراسان آثار ملموس مرتبط با این منطقه جمع آوری شده و شیوه های بیان تاریخی از دوره های مختلف فرهنگ و تمدن خراسان تا دوره معاصر نمایش داده شود.
وی در خصوص زمان آغاز چینش محتوای تصویب شده در موزه خراسان هم گفت: امیدواریم در کمتر از یک سال شاهد افتتاح موزه باشیم و مردم به موزه مراجعه و آن بازدید کنند.
کارگر به آثار حجیم و مهمترین آنها که قرار است به موزه منتقل شوند نیز اشاره و بیان کرد: بخشی از این آثار موارد مربوط به معماری خراسان از جمله محراب، سنگ نوشته ها و آثار سنگی حجمی و یا المانهای معماری هستند که دارای تزئینات مشخص می باشند. همچنین کتاب و نسخ خطی، سفال و فلز از مصالح مختلف برای بیان حقیقت فرهنگ و هنر و تمدن خراسان بخشهایی از محتوی موزه خواهند بود.
فیلم مستندی نیز ساخته و از انیمیشن و دیگر امکانات نیز استفاده خواهد شد.
موزه بزرگ خراسان در زمینی به وسعت 4900 مترمربع در 13 طبقه و فضایی در مجموع به وسعت 18 هزار مترمربع بنا شده است. این موزه یکی از 13 موزه منطقه ای ایران و بزرگترین موزه کشور محسوب می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.