کد خبر : 231
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 - 3:26

اقدامات اولیه برای انتقال محراب مسجد ملک زوزن و یکی از آسبادهای نشتیفان خواف به موزه بزرگ خراسان انجام شده است.

اقدامات اولیه برای انتقال محراب مسجد ملک زوزن و یکی از آسبادهای نشتیفان خواف به موزه بزرگ خراسان انجام شده است.

به گزارش خواف نیوز ابوالفضل مکرمی فر روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی به مناسبت روز خبرنگار افزود: موزه بزرگ خراسان در 18 هزار متر مربع زیربنا و 13 طبقه به زودی میزبان موزه محتوایی خواهد بود که تحول عظیمی در جایگاه این موزه ایجاد خواهد کرد. وی اظهار داشت:

به گزارش خواف نیوز ابوالفضل مکرمی فر روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی به مناسبت روز خبرنگار افزود: موزه بزرگ خراسان در 18 هزار متر مربع زیربنا و 13 طبقه به زودی میزبان موزه محتوایی خواهد بود که تحول عظیمی در جایگاه این موزه ایجاد خواهد کرد.
وی اظهار داشت: 51 جلسه برای تهیه و تصویب طرح موزه محتوایی برگزار شده و غنی کردن محتوا در بخش های مختلف آن در دستور کار و اجراست.
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: از مجموع 35 هزار شیء تاریخی موجود در مخزن استان 700 شیء تاکنون برای نمایش در موزه محتوایی انتخاب شده و برای موزه بزرگ نیز امسال 14 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی افزود: کشف 62 سنگ افزاردست ساز در دهه 70 میلادی در خراسان، نمادی از قدمت تاریخی 800 ساله تمدن در این استان است.
مکرمی فر با بیان اینکه خراسان دروازه شرق در جهان محسوب می شده است، اظهار داشت: اقدامات اولیه برای انتقال نمادهای معماری از جمله محراب مسجد ملک زوزن، کاشی های مدرسه میرزا جعفر و یکی از آسبادهای نشتیفان خواف به موزه بزرگ خراسان انجام شده است.
وی گفت: تا پایان امسال 11 شهرستان دیگر استان از موزه مردم شناسی بهره مند می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: علاوه بر این ایجاد موزه های مشارکتی از جلمه موزه های طب، وقف، کشاورزی، صنعت و آب نیز در دستور کار است.
وی اظهار داشت: تلاش های خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی در جهت انتشار اخبار این اداره کل و همت برای معرفی فرهنگ، تمدن و هنر خطه خراسان ستودنی و قابل تجلیل است.
مکرمی فر گفت: تاثیر فعالیت خبرنگاران و رسانه ها در حفاظت، صیانت و ماندگاری فرهنگ، تاریخ و تمدن ایرانی مثال زدنی و منحصر بفرد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.