کد خبر : 224
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 16:40

جلسه هماهنگی تدابیر نظارتی بهداشتی برای عید سعید قربان در خواف برگزار شد

جلسه هماهنگی تدابیر نظارتی بهداشتی برای عید سعید قربان در خواف برگزار شد

معاون فرمانداری خواف اعلام کرد که دستگاه های اجرایی و نظارتی باید برای روز عید سعید قربان دراین شهرستان تدابیر نظارتی بهداشتی اتخاذ کنند. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خواف ؛ غلام حسن جنگی معاون فرمانداری خواف در در نشست نظارت، برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاه های ذیربط به منظور تجهیز محل های

معاون فرمانداری خواف اعلام کرد که دستگاه های اجرایی و نظارتی باید برای روز عید سعید قربان دراین شهرستان تدابیر نظارتی بهداشتی اتخاذ کنند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خواف ؛ غلام حسن جنگی معاون فرمانداری خواف در در نشست نظارت، برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاه های ذیربط به منظور تجهیز محل های عرضه و ذبح بهداشتی و شرعی دام در روز عید سعید قربان که در محل فرمانداری خواف برگزار شد، افزود: عرضه بهداشتی دام قربانی و لزوم بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی ضروری است.
حجت الاسلام شمسیان امام جمعه شهرستان خواف نیز ضمن بیان جایگاه و احکام عید قربان در بین مسلمانان علی الخصوص مردم شهرستان خواف گفت: فریضه قربانی کردن در بین اهل تشیع مستحب بوده ولی در بین اهل سنت واجب و اگر خانواده ای استطاعت مالی داشته باشند دامی را ذبح می کنند.
امام جمعه خواف ذبح دام در حضور کودکانی که هنوز به شناخت و درک مناسبی از این فریضه نرسیده اند را جایز نداشت و گفت : از بعد روانی می تواند اثرات مخربی بر روان کودکان ما بگذارد.
ایشان در پایان تصریح گکرد: به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم شریف شهرستان کارشناسانی از اداره دامپزشکی در نماز جمعه سخنرانی و تذکرات لازم در این خصوص ارائه دهند.
عبدالله احسانی رئیس دامپزشکی خواف نیز از وجود دو کشتارگاه فعال در شهرستان خبر داد و افزود: ترویج و فرهنگ سازی بین مردم در راستای ذبح در کشتارگاه به جهت عدم انتقال بیماری های مشترک انسان و دام از اهمیت دو چندانی برخوردار است چرا که براساس آمار موجود حدود نیمی ازبیماری مشترک میان انسان و دام از طریق عدم رعایت موازین بهداشتی شناسایی شده است ،بیماری تب کریمه کنگو از این دسته بیماری ها است که از طریق گزش کنه و در صورتی که دام آلوده هنگام ذبح با زخم باز انسان تماس پیدا کند نیز می تواند این بیماری را به انسان انتقال دهد.
گفتنی است حمل رایگان دام به محل کشتارگاه توسط شهرداری جهت ترغیب مردم به ذبح در کشتارگاه و تجهیز و دو محل عنوان شده در شهر خواف و سنگان و فراهم نمودن امکانات از مهمترین مصوبات جلسه مذکور بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.