کد خبر : 181
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1397 - 12:35

کاهش برنامه حرکت قطار خواف ـ تهران صدای مسافران را درآورده است

کاهش برنامه حرکت قطار خواف ـ تهران صدای مسافران را درآورده است

برنامه حرکت قطار مسافربری خواف به تهران از ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ از حرکت، روز در میان به هر چهار روز یکبار تغییر کرده است و برنامه حرکت قطار تربت‌حیدریه به تهران را نیز تغییر داد و صدای مسافران را درآورد. به گزارش خواف نیوز به نقل از قدس انلاین، در همین راستا تعدادی از مسافران

قطار گردشگری

برنامه حرکت قطار مسافربری خواف به تهران از ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ از حرکت، روز در میان به هر چهار روز یکبار تغییر کرده است و برنامه حرکت قطار تربت‌حیدریه به تهران را نیز تغییر داد و صدای مسافران را درآورد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از قدس انلاین، در همین راستا تعدادی از مسافران این مسیر ریلی در سالن انتظار ایستگاه راه آهن خواف با خبرنگار ایسنا به گفت‌وگو نشستند.

مرتضی شیبانی، از کارکنان شرکت‌های صنعتی در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: من در خواف شاغل هستم و برای سفر به شهرم همیشه از قطار استفاده می‌کنم. اما مدتی است برای سفر با قطار در این مسیر با مشکل مواجه شدم.

وی ادامه می‌دهد: من چهار روز مرخصی دارم به دلیل بهم خوردن برنامه حرکت قطار خواف، دو روز از مرخصی‌ام سوخت.

شیبانی می‌گوید: چندی پیش با یکی از مسئولان ایستگاه که صحبت می‌کردم می‌گفت چون مسافر زیاد است قرار بر این شد قطارخواف به تهران همه روزه شود. اما در حال حاضر حرکت این قطار هر چهار روز یکبار شده و خیلی از مسافران در زمان مقرر سفرشان، از قطار محروم شدند.

یکی دیگر از مسافران که در سالن انتظار بود عنوان می‌کند: گزینه اول من برای سفرها، قطار است.

محسن زنگنه که خود را از کارکنان معادن سنگ آهن سنگان معرفی می‌کند طی سخنانی عنوان می‌کند: من و گروهی از همکارانم که از قطار استفاده می‌کنیم، مدتی است برای سفر دچار مشکل شدیم.

وی تصریح می‌کند: اگر قطار خواف به تهران از ابتدا نمی‌بود، مردم هم به قطار عادت نمیکردند اما حالا که چندسال است این قطار راه اندازی شده و از طرفی از ظرفیت اتوبوسهای مسافری به سمت تهران کاسته شده است. کاهش روزهای حرکت قطار و یا حذف آن از این مسیر، کاری منطقی نیست.

یکی دیگر از مسافران قطار خواف به تهران نیز به ایسنا گفت: من در خواف کارمندم و هر سه روز یکبار از خواف به تهران و بالعکس در سفر هستم.

جاسم خان‌رحمت افزود: برخی اوقات نمی‌توان برنامه سفرمان را با برنامه جدید حرکت قطار هماهنگ کرد. من ۶ روز مرخصی داشتم و در حال حاضر دو روز از مرخصی من رد شد از طرفی هم، منصفانه نیست امکانات ریلی در منطقه موجود باشد، اما مردم هم در مضیقه باشند.

غلامعلی کلندرزایی از ساکنان روستای کالشور از توابع خواف در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان می‌کند: من در تهران کارگری می‌کنم از قطار زیاد استفاده می‌کنم، اخیرا در برنامه حرکت قطار تغییری انجام شده و نمی‌توان از برخی سایت‌ها  بلیت اینترنتی تهیه کرد. باید بیش از ۱۰۰ کیلومتر از روستای خود به خواف بیایم تا بلیت بخرم.

وی از مسئولان خواست تا به فکر محرومان در منطقه خواف باشند.

برای پاسخ‌گیری پیرامون مشکلات و گلایه‌های مسافران حاضر در سالن انتظار راه آهن خواف به سراغ برخی مسئولان حاضر در ایستگاه رفتم اما هیچ یک از آن‌ها حاضر به پاسخگویی نشدند. گفته می‌شود کاهش برنامه حرکت این قطار که هر چهار روز یک بار حرکت دارد به علت کمبود لوکوموتیو رخ داده و همین قطار هم استقراضی از راه آهن طبس است اما باز هم به رغم این گفته، گفته می شود روزانه بالغ بر ۱۰ رام قطار باربری از مقصد سنگان و خواف نیز در حرکت است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا  اظهار کرد: موضوع این نارسایی از طریق مسئولان فرادستی در تهران در حال پیگیری است.

محمود نگهبان سلامی افزود: در آخرین تماسی که دو روز گذشته با اداره کل راه آهن شرق کشور در طبس گرفته شد، مدیران این مجموعه قول دادند تا پس از ماه مبارک رمضان یا هفته آینده، قطار یکی از مسیرهای ریلی حذف و به مسیر خواف می‌آید و برنامه حرکت قطار خواف به روال عادی و قبلی خود برمی‌گردد.

ایستگاه راه آهن خواف زیر نظر اداره‌کل راه آهن شرق کشور در طبس است این قطار علاوه بر مردم شهرستان خواف به مسافران شهرهای قاین، تایباد و رشتخوار نیز خدمات میدهد و تهیه بلیت آن از سایت رجا و باجههای فروش بلیت شرکتهای خدمات مسافری امکانپذیر است. گرچه سهمیه اختصاصی مسافر برای خواف در سیستم فروش ندارد.

شایان ذکر است اجرای طرح راه آهن خواف تحت عنوان (کریدور شرق و احیای بخشی از جاده ابریشم) در زمان مجالس پنجم و ششم شورای اسلامی به عنوان راه آهن خوافـ-سنگان-هرات کلید خورد.

در آن زمان غلام حیدر ابراهیم بای سلامی نماینده خواف در مجلس شورای اسلامی تلاش کرد از دولت وقت آن زمان اعتبار اجرای طرح را بگیرد و تا پایان دولت مزبور بخشی از آن را اجرایی کند.

ایستگاه راه آهن خواف در سال ۱۳۸۵ به عنوان ایستگاه مسافری و بارانداز (باربری) با حضور محمد رحمتی وزیر وقت راه و ترابری دولت نخست محمود احمدی نژاد به بهره‌برداری رسید.

در ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ بهره‌برداری از مسیر ریلی خواف به سنگان و عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن خواف-هرات از مرز شمتیغ در کشور افغانستان نیز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران و شماری دیگر از مقام‌های دو کشور ایران و افغانستان آغاز شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.