کد خبر : 7084
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 فروردین 1403 - 12:31

امکان ترانزیت سنگ آهن افغانستان با خط آهن خواف- هرات فراهم شد

امکان ترانزیت سنگ آهن افغانستان با خط آهن خواف- هرات فراهم شد

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: امکان ترانزیت سنگ آهن و مواد معدنی منطقه هرات افغانستان از طریق خط آهن خواف-هرات به بنادر جنوبی کشور و سپس انتقال به دیگر کشورها فراهم شده است. به گزارش خواف نیوز به نقل از قدس خراسان، مصطفی نصیری ورگ اظهار کرد: با راه اندازی حمل و بارگیری سنگ

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: امکان ترانزیت سنگ آهن و مواد معدنی منطقه هرات افغانستان از طریق خط آهن خواف-هرات به بنادر جنوبی کشور و سپس انتقال به دیگر کشورها فراهم شده است.

به گزارش خواف نیوز به نقل از قدس خراسان، مصطفی نصیری ورگ اظهار کرد: با راه اندازی حمل و بارگیری سنگ آهن از ایستگاه روزنک استان هرات افغانستان به بنادر ایران می‌توان حجم قابل توجه‌ای سنگ آهن در قالب این گذرگاه ریلی در طول سال جابجا کرد.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: اکنون محصولاتی از طریق جاده و کامیون از ترکیه تا افغانستان و بالعکس حمل می‌شود که می‌توان این کالاها را از طریق گذرگاه و کریدور ریلی شرق به غرب در مسیر ایستگاه‌های باری راه آهن روزنک و شمتیق افغانستان تا مرز ریلی رازی با ترکیه و بالعکس حمل کرد.

وی بیان کرد: البته این مسیر ریلی تازه ساخته شده و هنوز حمل و نقل ترانزیتی آن فعال نشده است.

نصیری ورگ گفت: راه آهن خواف- هرات در قالب ایستگاه خواف تا ایستگاه روزنک افغانستان به طول ۱۴۰ کیلومتر ساخته شده است که در مجموع ۳۶۴ پل کوچک و یک پل بزرگ به علاوه ایستگاه مرزی شمتیق در ۲ بخش ایرانی و افغانستانی این مسیر ساخته شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.