کد خبر : 6916
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 - 12:07

ناوگان ریلی بار در مسیر خواف – هرات راه اندازی شد

ناوگان ریلی بار در مسیر خواف – هرات راه اندازی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ناوگان ریلی بار در مسیر خواف – هرات با حرکت آزمایشی نخستین قطار باری راه‌آهن در این مسیر راه‌اندازی شد. ابوالفضل چمندی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این قطار که ۱۷ واگن دارد روز گذشته به صورت آزمایشی از خواف حرکت کرد تا بار مورد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ناوگان ریلی بار در مسیر خواف – هرات با حرکت آزمایشی نخستین قطار باری راه‌آهن در این مسیر راه‌اندازی شد.

ابوالفضل چمندی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این قطار که ۱۷ واگن دارد روز گذشته به صورت آزمایشی از خواف حرکت کرد تا بار مورد نظر را در مقصد تحویل دهد.

وی بیان کرد: این خط ریلی به دلیل تغییر و تحولات اخیر در افغانستان توسط برخی گروه‌های ناشناس دچار مشکل شده بود و امکان تردد وجود نداشت، اما در ۱۰ ماه گذشته مهندسان و متخصصین ایرانی موفق شدند این خط را آماده بهره برداری کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد که این اقدام راهبردی و مهم در صنعت حمل ونقل کشور که با حمایت و همراهی مجموعه راه آهن جمهوری اسلامی و کنسرسیوم ریلی ایران و افغانستان صورت گرفته در چند روز آینده به صورت یک خط امن دایمی برای حمل بار فعال شده و بتواند دسترسی جدیدی را برای تجارت بین دو کشور ایجاد کند.

چمندی گفت: ایجاد این مسیر جدید، افغانستان را به آب‌های گرم جنوب وصل کرده و نقش مهمی در افزایش ترانزیت کالا و بهبود اقتصاد منطقه ایفا خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.