کد خبر : 6791
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 اسفند 1401 - 18:38

رئیس پارک علم و فناوری خراسان خبر داد:افتتاح پردیس فناوری صنایع معدنی خواف در تابستان سال آینده

رئیس پارک علم و فناوری خراسان خبر داد:افتتاح پردیس فناوری صنایع معدنی خواف در تابستان سال آینده

رئیس پارک علم و فناوری خراسان در نشستی خبری با اصحاب رسانه، از افتتاح پردیس فناوری صنایع معدنی خواف در تابستان سال آینده خبر داد. به گزارش خواف نیوز به نقل از گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در نشست خبری پایان سال، از افتتاح پردیس فناوری صنایع

رئیس پارک علم و فناوری خراسان در نشستی خبری با اصحاب رسانه، از افتتاح پردیس فناوری صنایع معدنی خواف در تابستان سال آینده خبر داد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در نشست خبری پایان سال، از افتتاح پردیس فناوری صنایع معدنی خواف در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: پارک علم و فناوری خراسان جایگاه خاصی در کشور پیدا کرده است. در سفر ۱۱ فروردین سال ۱۴۰۱ رئیس‌جمهور به مشهد، زمانی که از پارک بازدید داشتند من سه تقاضا مطرح کردم که در همان جلسه متوجه شدند این پارک قرار است باری را از شانه نظام بردارد.

میرزائی شهرابی افزود: ما بیان کردیم که پارک خراسان می‌خواهد منظومه‌ای کار کند؛ یعنی هم شرکت‌های نوآور نوتاسیس را حمایت و هم با شرکت‌های قدیمی و معروف تعامل کند. قرار است رسوخ فناوری را برای صنایع سنتی کلان کشور انجام دهیم، مسئله‌ای که در گذشته وجود نداشته است. ما باید پول ایجاد کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه و قرارداد بستیم که کار راحتی نیست. از شرکت‌ها می‌خواهیم زمانی که این فرصت به آن‌ها تعلق گرفت ما را روسفید کنند، زیرا سال‌ها اصفهان و تهران در این حوزه مطرح بودند، اما پارک علم و فناوری خراسان نبوده است. زمانی که از صنایع فولادی و معدنی صحبت می‌شود شرکت‌های اصفهانی را مطرح می‌کنند. ما بیان کردیم که باید به جایگاه پارک علم و فناوری خراسان احترام گذاشته شود و سهم ما را بدهند. ما در سال آینده زحماتی که برای ارتباط با صنایع سنتی و کلان کشوری کشیدیم را درو می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی در پارک مشغول به کار شدیم تاثیرگذاری اقتصاد دانش‌بنیان در GDP کشور ۰.۳ بود، عنوان کرد: این رقم اکنون در آمریکا ۱۱ و در کره جنوبی بیش از ۴۰ درصد است. ما این رقم را تا سال ۱۴۰۵ به ۵ درصد خواهیم رساند. برای اینکه بر GDP تاثیر بگذاریم باید تعداد بازیگران صحنه فناوری را افزایش دهیم، بنابراین برای راه را برای حضور دانش‌آموزان و دانشجویان باز کردیم. تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های ما توسط استان‌های دیگر الگوبرداری می‌شود.

میرزائی شهرابی با اشاره به افتتاح پردیس فناوری صنایع معدنی خواف در تابستان سال آینده تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ جوان فعال در عرصه فناوری در ذیل شرکت‌های مرتبط در این پردیس شروع به کار می‌کنند که همان اشتغال دانش‌بنیان است. عدد بسیار چشمگیری در نتیجه فراوری عناصر معدنی که در نخاله‌ها بوده و کشور مقام اول را در خام‌فروشی داشته در ذیل این پردیس نصیب نظام خواهد شد.

وی بیان کرد: می‌خواهیم تغییر الگو ایجاد کنیم، یعنی کاری کنیم که آمال و آرزوی خانواده‌ها و والدین این باشد که فرزندان آن‌ها فناوران برتر باشند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان خاطرنشان کرد: در زمینه پاسخگویی پارک علم و فناوری ادعا می‌کنم که ما در پارک در‌ها را باز کردیم و شما هیچ فردی را پیدا نمی‌کنید که بگوید به پارک رفتم و کسی به من اهمیت نداد.

وی درخصوص ایده میدان در دانش‌بنیان اضافه کرد: این ایده به حرکت سردار حاج قاسم سلیمانی مطرح شده است. البته آن‌گونه که مدنظر ما بود عمل نشده است. ایده این است که کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که تعطیل شدند شناسایی و به ما معرفی شوند، ما و معاونان مراجعه و علت تعطیلی را بررسی کرده و در همان میدان مشکل آن‌ها را حل می‌کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.