کد خبر : 6583
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 19:05

انجام پژوهش میدانی حکم قاضی برای شکارچی متخلف در خواف

انجام پژوهش میدانی حکم قاضی برای شکارچی متخلف در خواف

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف اظهار کرد: در راستای رویکرد صدور احکام سبز، یک جوان متخلف شکار و صید، به انجام ارائه یک پژوهش میدانی و مطالعاتی محکوم شد.  به گزارش خواف نیوز سعید شفیعیان گفت:  متخلف شکار و صید چهار قطعه پرنده باقرقره شکم‌سیاه ضمن جبران خسارت وارده به حیات وحش به مبلغ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف اظهار کرد: در راستای رویکرد صدور احکام سبز، یک جوان متخلف شکار و صید، به انجام ارائه یک پژوهش میدانی و مطالعاتی محکوم شد. 

به گزارش خواف نیوز سعید شفیعیان گفت:  متخلف شکار و صید چهار قطعه پرنده باقرقره شکم‌سیاه ضمن جبران خسارت وارده به حیات وحش به مبلغ ۱۲ میلیون ریال به لحاظ کیفری جرم به تحمل ۹۱ روز حبس محکوم شد. 

وی افزود: با این حال به دلیل اثرات سوء حبس، عدم سوء پیشینه، جوان و محصل بودن متهم و جبران خسارت توسط متخلف حکم حبس وی تعلیق و ملزم به طی یک دوره مراقبت ۶ ماهه و انجام کار پژوهشی در خصوص بررسی روند تغییرات ۵ ساله منطقه سنگان خواف ناشی از فعالیت معادن شد. 

این مقام مسئول افزود: طی ۹ ماهه گذشته سال جاری، ۷۷ نفر متخلف این حوزه در قالب ۳۹ پرونده به مرجع قضایی شهرستان معرفی شده‌اند. 

شهرستان خواف با یک میلیون هکتار وسعت، وسیع‌ترین عرصه‌های طبیعی استان را داراست که یک منطقه حفاظت شده، یک تالاب ملی و دو منطقه شکار ممنوع سده و مرزی در آن واقع است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.