کد خبر : 6292
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1401 - 19:37

تلاش برای ماندگاری میش و قوچ وحشی در خواف نتیجه داد

تلاش برای ماندگاری میش و قوچ وحشی در خواف نتیجه داد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: با زادآوری یک راس میش وحشی در سایت نگهداری گونه‌های شاخص جانوری سلامی این شهرستان برای دومین سال پیاپی تلاش برای ماندگاری گونه میش و قوچ وحشی در این منطقه نتیجه داد. به گزارش خواف نیوز داوود نور محمدی افزود: این میش وحشی با تلاش محیط بانان، نگهداری

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: با زادآوری یک راس میش وحشی در سایت نگهداری گونه‌های شاخص جانوری سلامی این شهرستان برای دومین سال پیاپی تلاش برای ماندگاری گونه میش و قوچ وحشی در این منطقه نتیجه داد.

به گزارش خواف نیوز داوود نور محمدی افزود: این میش وحشی با تلاش محیط بانان، نگهداری مناسب و با فراهم کردن علوفه کافی و شرایط زندگی، در سایت نگهداری گونه‌های شاخص جانوری سلامی و در منطقه شکار ممنوع سده شهرستان تحت نظر دامپزشکی برای دومین سال پیاپی زادآوری کرد.

وی ادامه داد: حدود سه سال قبل دو بره میش توسط دوستداران طبیعت، به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف تحویل شد و پس از انتقال آنها به سایت سلامی با تلاش محیط‌بانان این شهرستان و تیمار آنها در این مدت، امروز با تولد این دو بره شاهد ماندگاری گونه قوچ و میش در حیات وحش منطقه هستیم.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: منطقه شکار ممنوع سده با ۱۰۵ هزار هکتار وسعت، شامل ارتفاعات شمال و شمال غرب شهرستان خواف یکی از زیستگاه های قوچ و میش اوریال محسوب می‌شود.

نورمحمدی افزود: یکی از اهداف بلند مدت از راه اندازی سایت سلامی واقع در منطقه، کمک به ماندگاری این گونه جانوری است که با توجه به افزایش تعداد قوچ و میش در این واحد، تعدادی از جمعیت وحوش به منطقه انتقال خواهند یافت تا به صورت طبیعی در منطقه زیست کنند.

وی اضافه کرد: برقراری امنیت و رهاسازی بخشی از جمعیت تکثیر شده تحت نظر، می‌تواند به تقویت ژنتیکی قوچ و میش‌های موجود در طبیعت و ماندگاری نسل این گونه ارزشمند در منطقه شکار ممنوع سده کمک شایانی کند.

منبع:ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.