کد خبر : 5447
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 - 20:53

راه آهن خواف – هرات افتتاح شد

راه آهن خواف – هرات افتتاح شد

با حضور روسای جمهور ایران و افغانستان به صورت ویدئو کنفرانسی، راه‌آهن خواف – هرات بهره‌برداری رسید. به گزارش خواف نیوز راه‌آهن خواف – هرات ۲۲۵ کیلومتر طول دارد که ۷۸ کیلومتر آن در خاک ایران و ۱۴۷ کیلومتر آن در خاک افغانستان قرار دارد. احداث خط ریلی خواف – هرات در قالب چهار قطعه

با حضور روسای جمهور ایران و افغانستان به صورت ویدئو کنفرانسی، راه‌آهن خواف – هرات بهره‌برداری رسید.

به گزارش خواف نیوز راه‌آهن خواف – هرات ۲۲۵ کیلومتر طول دارد که ۷۸ کیلومتر آن در خاک ایران و ۱۴۷ کیلومتر آن در خاک افغانستان قرار دارد. احداث خط ریلی خواف – هرات در قالب چهار قطعه از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است. سه قطعه از این مسیر به طول ۱۴۰ کیلومتر در تعهد ایران به صورت یک خطه ساخته شده است و ۸۵ کیلومتر باقی مانده در تعهد افغانستان است.

 خط راه‌آهن خواف–هرات به عنوان نخستین مسیر ریلی که ایران و افغانستان را به هم متصل می‌کند، روز پنجشنبه 20 آذر 99 با حضور مجازی حسن روحانی و محمداشرف غنی، روسای جمهوری دو کشور، افتتاح شد؛ پروژه‌ای که از سال ۱۳۸۶ کلید خورد.  آقایان غنی و روحانی که از طریق ویدیو کنفرانس در مراسم بهره‌برداری از خط آهن خواف–هرات حضور داشتند، افتتاح این پروژه تاریخی را گامی مهمی در مسیر احیاء و جهش همکاری‌های مشترک اقتصادی عنوان کردند

این راه آهن در چهار بخش ساخته شده ‌است که دو بخش آن در خاک جمهوری سلامی ایران دو بخش دیگر آن در خاک افغانستان قرار دارد و در حال حاضر سه قطعه آن به بهره برداری رسیده و قطعه چهارم که از غوریان تا شهر هرات ادامه می یابد، هم روز پنجشنبه گذشته کار ساخت آن  با کمک ۵۰ میلیون دلاری ایتالیا آغاز شد، به گفته  مقامات افغانستان تا هشت ماه آینده قطعه چهارم نیز تکمیل خواهد شد.

راه‌آهن خواف – هرات تکمیل کننده اتصال ریلی چین، قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان، ایران و سپس خلیج فارس و اروپا از مسیر ایران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.