کد خبر : 4528
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 شهریور 1398 - 20:28

امام جمعه مژن آباد خواف : بیان رنج و مشقت فرزندان رسول الله در اجتماع مسلمین در مساجد و همچنین در خطبه نماز جمعه از اقداماتی است که در طول دهه نخست محرم توسط علمای اهل سنت صورت می گیرد.

امام جمعه مژن آباد خواف : بیان رنج و مشقت فرزندان رسول الله در اجتماع مسلمین در مساجد و همچنین در خطبه نماز جمعه از اقداماتی است که در طول دهه نخست محرم توسط علمای اهل سنت صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسف مهربان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برادران اهل سنت به اصل محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و جایگاه شخصیتی امام حسین(ع) اعتقاد دارند، هر چند که شیوه ابراز محبت و علاقه آنها نسبت به سیدالشهدا(ع) و شهادت آن حضرت با شیعیان فرق دارد. وی ادامه

حجت الاسلام والمسلمین یوسف مهربان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برادران اهل سنت به اصل محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و جایگاه شخصیتی امام حسین(ع) اعتقاد دارند، هر چند که شیوه ابراز محبت و علاقه آنها نسبت به سیدالشهدا(ع) و شهادت آن حضرت با شیعیان فرق دارد.

وی ادامه داد: برخی علمای اهل سنت در مناطق تلفیقی خراسان در بعضی مراسم عزاداری ماه محرم به صورت نمادین شرکت می کنند. ائمه جماعت اهل سنت در نمازهای جمعه نیز خطبه ها را به وقایع کربلا اختصاص می دهند.  

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: برخی هماشهای مشترک علمای اهل سنت و شیعه هم در محرم‌الحرام پیرامون این ماه در شهرهای تلفیقی برگزار می شود.  

امام جمعه اهل سنت مسجدجامع توحید منطقه مهرآباد مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از جمله فعالیتهای اهل سنت در ماه محرم تلاوت و ختم قرآن کریم، اعتکاف در مسجد و بیان وقایع کربلا توسط مبلغان است.  

مولوی حسن فاضلی مهر افزود: در روز عاشورا نیز برخی از اهل سنت آش نذری درست و در بین مردم توزیع می کنند.  

امام جمعه مجن آباد شهرستان خواف واقع در جنوب شرق هم گفت: بیان رنج و مشقت فرزندان رسول الله در اجتماع مسلمین در مساجد و همچنین در خطبه نماز جمعه از اقداماتی است که در طول دهه نخست محرم توسط علمای اهل سنت صورت می گیرد.

مولوی سیدحسام الدین حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از صبح روز عاشورا صدای قرآن از بلندگوی مساجد اهل سنت پخش می شود تا مردم به همین مناسبت در مسجد اجتماع کنند.  

وی ادامه داد: مراسم عزاداری اهل سنت در خواف از ساعاتی پیش از ظهر عاشورا آغاز می شود و در پایان با اقامه نماز جماعت و توزیع غذای نذری پایان می یابد.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.