کد خبر : 2447
تاریخ انتشار : جمعه 10 اسفند 1397 - 17:05

عیسی ورزیده رئیس شورای اسلامی شهرستان خواف: با ادامه روند فعلی برداشت آب مردم این دیار با فرهنگ غنی چند هزار ساله مجبور به ترک خانه و کاشانه خود خواهند شد.

عیسی ورزیده رئیس شورای اسلامی شهرستان خواف: با ادامه روند فعلی برداشت آب مردم این دیار با فرهنگ غنی چند هزار ساله مجبور به ترک خانه و کاشانه خود خواهند شد.

به گزارش  خواف نیوز ؛ اعضای شورای اسلامی شهرستان خواف با مدیر عامل آب منطقه ای استان”مهندس علایی”، معاونین و تعدادی از کارشناسان حوزه آب استان دیدار و در مورد مشکلات این حوزه گفتگو کردند. عیسی ورزیده رئیس شورای اسلامی شهرستان خواف در این دیدار با ابراز نگرانی مردم منطقه در خصوص استفاده از آبهای

به گزارش  خواف نیوز ؛ اعضای شورای اسلامی شهرستان خواف با مدیر عامل آب منطقه ای استان”مهندس علایی”، معاونین و تعدادی از کارشناسان حوزه آب استان دیدار و در مورد مشکلات این حوزه گفتگو کردند.

عیسی ورزیده رئیس شورای اسلامی شهرستان خواف در این دیدار با ابراز نگرانی مردم منطقه در خصوص استفاده از آبهای زیر زمینی گفت:
در بخش صنعت و معدن برداشت غیر اصولی آب از سفره های فقیر زیر زمینی منطقه باعث نشست زمین و به تبع آن بی رونق شدن کشاورزی و دامداری مردم و کاهش درآمد ناچیز آنان شده است.
وی افزود: تامین آب صنایع می بایست از مهار روان آبها، فاضلاب شهرهای خواف و دیگر شهرستانها، همچنین انتقال آب از سایر مناطق به شهرستان انجام شده و همچنین نسبت به مکانیزه کردن چاه های کشاورزی به کمک معادن اقدام شود تا شاهد شکوفایی بیشتر در بخش کشاورزی و دامداری ، همگام با صنایع باشیم ، در غیر اینصورت نه تنها کشاورزی و دامداری نیمه جان منطقه نابود ، بلکه آب شرب مردم با مشکلات غیرقابل جبران روبه رو خواهد شد
ورزیده ادامه داد: با ادامه این وضعیت مردم این دیار با غنای فرهنگی چند هزار ساله در دیار میراثهای ماندگار مجبور به ترک خانه و کاشانه خود خواهند شد و امیدواریم با درایت و پیگیریهای مجدانه مسئولین محترم کشوری، استانی و شهرستانی نسبت به تامین خواسته های به حق مردم ،زمینه دلگرمی و امید این مرزبانان وطن را فراهم نمائیم.
در ادامه حاضرین در جلسه هر کدام مشکلات و نظرات خود را بیان نمودند و مقرر شد در اسرع وقت جلسه ای مشترک با حضور مسئولین محترم آب استان در شهرستان برگزار و بررسی و بازدید میدانی از منطقه را داشته و تصمیم گیری منطقی و عادلانه ای شاهد باشیم.

منبع: کانال خبری تحلیلی خواف

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.