کد خبر : 2384
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اسفند 1397 - 11:41

تفاهمنامه خط دوم ریلی سنگان به بافق به طول 800 کیلومتر در 4 ماه آتی، به قرارداد منجر می شود.

تفاهمنامه خط دوم ریلی سنگان به بافق به طول 800 کیلومتر در 4 ماه آتی، به قرارداد منجر می شود.

غریب پور، بهرامن و محمودی سرای تفاهمنامه توسعه زیرساخت حمل و نقل معدن را امضا کردندتفاهمنامه توسعه حمل و نقل در بخش معدن، بین “ایمیدرو” با “فدراسیون حمل و نقل و لجستیک” و “خانه معدن ایران” امضا و مبادله شد. این تفاهمنامه قرار است توسعه حمل و نقل را برای اهداف کلان و زیرساختی بخش

غریب پور، بهرامن و محمودی سرای تفاهمنامه توسعه زیرساخت حمل و نقل معدن را امضا کردندتفاهمنامه توسعه حمل و نقل در بخش معدن، بین “ایمیدرو” با “فدراسیون حمل و نقل و لجستیک” و “خانه معدن ایران” امضا و مبادله شد. این تفاهمنامه قرار است توسعه حمل و نقل را برای اهداف کلان و زیرساختی بخش معدن و صنایع معدنی به ارمغان آورد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در مراسم مبادله این سند، خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو، علی محمودی سرای رییس فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران و محمد رضا بهرامن رییس خانه معدن ایران و همچنین مدیران بخش حمل ریلی، اعضای هیات مدیره خانه معدن و روسای انجمن های فدراسیون حمل و نقل حضور داشتند.

رییس هیات عامل ایمیدرو پیش از امضای این تفاهمنامه در بیان اهداف این سند همکاری گفت: توسعه سیستم حمل و نقل تا ارسال بار به خارج کشور و هم افزایی نهادهای مرتبط با بخش حمل نقل ریلی،‌ زمینی و دریایی از جمله اهداف کلان تفاهمنامه فوق است. وی با بیان اینکه حضور تشکل ها در این تفاهمنامه سبب تسهیل در تحقق اهداف توسعه ای است،‌ گفت: یکی از موارد حائز اهمیت، جلب و جذب سرمایه گذار در این مسیر است.

تعهد متقابل و جذب سرمایه

وی خواهان انجام تعهد متقابل طرف های مسوول در این تفاهمنامه شد و اظهار داشت: پیاده سازی روش های موثر در تامین مالی توسعه حمل و نقل امری حیاتی و ضروری است و در این باره می توان سراغ جذب سرمایه به روش های بی او تی، بی او او یا سایر روش ها رفت.

به گفته غریب پور، این سازمان تعهد تامین خوراک را می دهد و در مقابل خواهان تعهد طرف های مقابل برای تامین مالی و دیگر موارد مورد نیاز است.

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین گفت: کمیته هایی که در این تفاهمنامه پیش بینی شده اند،‌ قرار است ماهانه جلساتی در جهت رفع موانع پیش رو برگزار و راهکارهای لازم را به وزارتخانه های صنعت معدن و تجارت و راه و شهرسازی ارایه دهند.

وی یادآور شد: روز گذشته نیز مبادله تفاهمنامه خط دوم ریلی سنگان به بافق،‌ سبب تسهیل در تحقق اهداف حمل بار تا سواحل جنوبی و دریای آزاد شده است. وی تاکید کرد: تفاهمنامه این خط 800 کیلومتری در 4 ماه آتی، به قرارداد منجر می شود.

علی محموی سرای رییس فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران نیز در این برنامه،‌ اظهار داشت: این تفاهمنامه حاصل نشست های مشترک با خانه معدن، ‌راه آهن،‌ سازمان بنادر،‌ وزارت راه و شهرسازی و همکاری های ایمیدرو است.

آینده پژوهشی بخش زیرساخت

محمد رضا بهرامن رییس خانه معدن نیز با بیان اینکه توسعه بخش معدن،‌ بدون توسعه زیرساخت ها به ویژه در حوزه حمل و نقل امکان پذیر نیست،‌ گفت: گامی که امروز در راستای حمل و نقل معدن برداشته شد با نگاه آینده پژوهی صورت گرفته و در راستای نقشه راه معدن و صنایع معدنی است.

وی از تفاهمنامه توسعه حمل ریلی در سنگان و خواف به عنوان نمونه ایی در جهت تقویت زیرساخت ها یاد کرد و اظهارداشت: در فرایند توسعه این حوزه،‌ قطعا ایمیدرو با توجه به رسالت خود، نقش هدایت کننده و حیاتی دارد.

نیازهای آتی در حمل و نقل

اردشیرسعد محمدی معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو نیز به بیان نیازهای حمل و نقل در بخش معدن اشاره کرد و گفت: علاوه بر حوزه سنگ آهن و زنجیره فولاد، توسعه هایی در صنایع روی و سرب، زغالسنگ و … داریم که نیازمند حجم وسیعی از جا به جایی ها خواهد بود.

سعدمحمدی افزود: تولید 800هزار تن کنسانتره روی و 90هزار تن کنسانتره سرب در مهدی آباد، ‌3 میلیون تن کک متالورژی و… بر اهمیت بخش حمل و نقل تاکید می کند. این در حالی است که تا سال 1404 برنامه دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تنی فولاد و جا به جایی مواد اولیه همچون سنگ آهن نیز ورودی های جدیدی به شبکه حمل و نقل اضافه خواهند کرد.

وی تاکید کرد: خانه معدن مسوولیت این ماموریت را برعهده گیرد که با همکاری ایمیدرو و فدراسیون حمل و نقل و لجستیک به اهداف مورد نظر دست یابیم.

مدیریت واحد

سعدمحمدی یادآور شد: هم اینک سالانه حدود 400 میلیون تن ماده معدنی تولید می شود اما باید تعاریف دقیق تری از نوع جا به جایی ها، قیمت های حمل و نرخ های قابل رقابت ارایه شود. وی کسب مجوز از سازمان بنادر را یکی از نیازهای توسعه حمل بار در منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس ذکر کرد و گفت: توسعه این بخش نیازمند مدیریت واحد است و ایمیدرو در این فرایند، حاضر به هر نوع همکاری است.

گالری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.