کد خبر : 2063
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 بهمن 1397 - 11:06

استاندار خراسان رضوی در خواف: خراسان رضوی با مدل اقتصاد مقاومتی توسعه می یابد.

استاندار خراسان رضوی در خواف: خراسان رضوی با مدل اقتصاد مقاومتی توسعه می یابد.

به گزارش خواف نیوز استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با مدل اقتصاد مقاومتی، توسعه می‌یابد و برای توسعه اقتصادی استان، نجات کشور و اشتغال جوانان باید از ظرفیت نمایندگان مجلس با هر سلیقه سیاسی، کارگزاران حکومت، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و ائمه جمعه استفاده کرد. علیرضا رزم‌حسینی در نشست اقتصاد مقاومتی که چهارشنبه 10 بهمن


به گزارش خواف نیوز استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با مدل اقتصاد مقاومتی، توسعه می‌یابد و برای توسعه اقتصادی استان، نجات کشور و اشتغال جوانان باید از ظرفیت نمایندگان مجلس با هر سلیقه سیاسی، کارگزاران حکومت، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و ائمه جمعه استفاده کرد.
علیرضا رزم‌حسینی در نشست اقتصاد مقاومتی که چهارشنبه 10 بهمن در فرمانداری خواف برگزار شد؛ عنوان کرد: برای این که بخواهیم بهبود معیشت، اشتغال و توسعه روستایی اتفاق بیفتد با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم و تنها کاری که می‌توان انجام داد مدلی است که همه ارکان حکومت را پای کار توسعه استان خراسان رضوی بیاوریم.
وی گفت: دولت‌های بعد از انقلاب کار عمرانی کردند اما چرا کشور آبادتر نمی شود؟ چرا بیکاری به زیر 5 درصد نمی‌رسد؟ دولت به تنهایی نمی‌تواند همه کار توسعه کشور را انجام دهد چون فقط بخشی از کار توسعه کشور را بر عهده دارد.
رزم‌حسینی افزود: اگر قرار باشد دولت به تنهایی کاری را انجام دهد دستگاه‌های موازی ایجاد می‌کند و به دلیل این که دولت سیاسی است، برای جلب آرای مردم برای دوره بعدی، مصلحت‌اندیشی خواهد کرد و به دنبال آن بروکراسی و فساد ایجاد می‌شود.
استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: حکومت، مردمی است و مردم وفاداری خود را نشان دادند و شهید دادند اما برخی از ما مسئولان با مردم گفت‌و‌گو نمی‌کنیم. اگر مردم و مسئولان پایمردی کنند قراردادهای اقتصاد مقاومتی را اجرایی خواهیم کرد.
رزم‌حسینی بیان کرد: سرمایه و پول یک کالای باشعور است که اگر کوچک‌ترین تهدید را ببیند، فرار می‌کند اما اگر فضای امنی برایش بسازیم می‌توان به سمت سرمایه‌گذاری در توسعه رفت.
وی عنوان کرد: در این چهل سال، کشور دوره‌های مختلفی از قبیل 8 سال جنگ تحمیلی و دوران سازندگی را پیمود؛ توسعه یافتگی کشور قابل توجه است. پیش از انقلاب 195 معدن فعال بود و تولید سیمان حدود 5 میلیون تن، فرآورده های پتروشیمی 1.6 میلیون تن و فولاد 500 هزار تن بود اما هم اینک در کشور، 6400 معدن فعال، تولید 80 میلیون تن سیمان، 57 میلیون تن فرآورده‌های پتروشیمی، 35 میلیون تن فولاد داریم.
وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 50 هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار بودند و 170 هزار دانشجو داشتیم اما در چهل سالگی انقلاب اسلامی، کمتر منقطه‌ای هست که گازکشی نباشد و آمار دانشجویان نیز به 5 میلیون نفر رسیده است.
به گزارش ایسنا، میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های اقتصاد مقاومتی سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان‌های مرزی خراسان رضوی، 1607 میلیارد تومان اعلام شد که با اجرای آن‌ها 5227 شغل ایجاد می‌شود. همچنین تفاهم‌نامه 29 طرح اقتصاد مقاومتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 901 میلیاردتومان درخواف امضا شد که تشکیل صندوق‌های توسعه روستایی، اصلاح دامداری‌ها، رونق کشاورزی و افزایش بهره‌وری به عنوان بخشی از وظایف معین‌های اقتصاد مقاومتی در خواف خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.