کد خبر : 2017
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 - 20:23

علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: فرآوری های منطقه سنگان برای جلوگیری از خام فروشی، تولید محصول در داخل کشور و افزایش ارزش افزوده برای کشور است

علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: فرآوری های منطقه سنگان برای جلوگیری از خام فروشی، تولید محصول در داخل کشور و افزایش ارزش افزوده برای کشور است

به گزارش خواف نیوز، راضیه علیرضایی – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی –  در حاشیه بازدید از پروژه های شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان (فولاد مبارکه) در تاریخ 5 دی 1397 به سوالات خبرنگار «می متالز» پاسخ گفت که مشروح آن به شرح ذیل است: خانم علیرضایی حضور مدیرعامل شرکت فولاد

به گزارش خواف نیوز، راضیه علیرضایی – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی –  در حاشیه بازدید از پروژه های شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان (فولاد مبارکه) در تاریخ 5 دی 1397 به سوالات خبرنگار «می متالز» پاسخ گفت که مشروح آن به شرح ذیل است:

خانم علیرضایی حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه را در سنگان چگونه دیدید؟

حضور مدیر عامل مبارکه اتفاق خوبی بود که رخ داد. ما مجموعه تامین کننده مواد اولیه برای فولاد مبارکه را در منطقه سنگان داریم و به نوعی همه فرآیندهایی که در خواف در حال سرمایه گذاری هستند. این فرآوری ها برای جلوگیری از خام فروشی و تولید محصول در داخل کشور و افزایش ارزش افزوده برای کشورمان است. خوشبختانه ایشان نیز در بازدید از منطقه مزایای منطقه برای فولاد مبارکه  و منابع معدنی و زیر ساخت های معدنی منطقه را ملاحظه کردند و برای آینده بهتر و سرمایه گذاری بیشتر در منطقه قول  مساعدت دادند. در زمینه دستک ریلی در این بخش نیز با حضور ایشان این پروژه شروع به کار کرد.

مساله تغییر حمل از نوع جاده ای به ریلی درمنطقه به عنوان زیر ساخت صنعتی عامل توسعه است. در مجموع روز خوبی بود. پروژه کنسانتره فولاد مبارکه نیز به خوبی پیشرفت کرده و سال آینده به اتمام می رسد. به این ترتیب ظرفیت پیشی بینی شده کنسانتره در منطقه محقق می شود.

خود زنجیره کنسانتره و گندله که از فرآیند های معدنکاری در منطفه خواف محسوب می شوند دو فرآیند بزرگ هستند. در طرح جدید کنسانتره فولاد مبارکه رویه هایی برای بالا بردن عیار محصول نهایی و کاهش مصرف آب پیش بینی شده است. در مجموع روز بسیار خوبی بود و هم از میزبانی آقای مهندس میر محمدی و هم از تشریف فرمایی مدیرعامل  مجموعه فولاد مبارکه تشکر می کنم.

 به طور کلی علاوه بر آب با چه چالش هایی در منطقه مواجه هستید؟

ما در چند سال گذشته ظرفیت سرمایه گذاری زیادی فراهم کرده ایم حدود 20 هزار میلیارد تومان در بخش زیر ساخت های معدنی و  فرآوری سرمایه جذب کرده ایم.  آب یکی از محدودیت هایی بوده است که مجموعه زیرساخت و دیگر مجموعه ها تلاش زیادی داشته اند. با مشارکت وزارت نیرو تقسیم اولیه انجام شده و پروژه ها در حال انجام است در زمینه برق نیز مشکلاتی داشتیم که الحمدلله پست جدید انجام شده و کارهایش تمام شده  است.

در بحث گاز یک خط 60 کیلومتری ایجاد شده و به بهره برداری رسیده است و خط صنعتی نیز در آینده نزدیک مورد استفاده قرار می گیرد.

در بحث حمل و نقل ریلی مشکل داشتیم که همانطور که می دانید به طور جدی بحث شده و توسعه ملی دستک زده و  معدن دولتی  نیز در حال استفاده از آن است و پروژه در حال انجام می باشد.

آینده این منطقه آینده معدنکاری است. در بحث جدی توسعه ظرفیت های معدنکاری با استانداردهای زیست محیطی، ظرفیت های خاصی هم در تکمیل اکتشافات و هم افزایش ظرفیت معدنکاری مطرح است و امیدواریم که همه با هم پیشرفت کنند.  

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

کد خبر: 27273 
تاریخ: 1397/11/06 – 16:08

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.