کد خبر : 1706
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 آذر 1397 - 14:15

نگهبان سلامی: ظرفیت قانونی که برای پروژه‌‎های تحقیقاتی استفاده نشد/ ۷۰ درصد پایان نامه‌ها دور ریز می‌شوند

نگهبان سلامی: ظرفیت قانونی که برای پروژه‌‎های تحقیقاتی استفاده نشد/ ۷۰ درصد پایان نامه‌ها دور ریز می‌شوند

  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ظرفیت قانونی ایجاد شده در بودجه سال ۹۷ برای پروژه‌های تحقیقاتی از محل سود شرکت‌ها، عنوان کرد: متأسفانه وزارت علوم از این ظرفیت قانونی در سال ۹۷ هیچ بهره‌ای نبرده است. سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۷ به گزارش خواف نیوز محمود نگهبان سلامی در

 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ظرفیت قانونی ایجاد شده در بودجه سال ۹۷ برای پروژه‌های تحقیقاتی از محل سود شرکت‌ها، عنوان کرد: متأسفانه وزارت علوم از این ظرفیت قانونی در سال ۹۷ هیچ بهره‌ای نبرده است.

سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۷

فروش پایان نامه

به گزارش خواف نیوز محمود نگهبان سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به انتشار آمار دور ریز 70 درصدی پایان نامه‌های دانشگاهی در کشور، اظهار کرد: متأسفانه یکی از مشکلات اساسی امروز آموزش عالی عدم استفاده از پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاهی است؛ این در حالیست که در کشورهای توسعه یافته تمام پایان نامه‎ها بر اساس نیازهای روز کشور مجوز می‌گیرند.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آفت مدرک گرایی بر افت کیفیت آموزشی اثر منفی گذاشته است، افزود: سال گذشته در کمیسیون تلفیق بحث‌های بسیار خوبی صورت گرفت که منجر به اختصاص بندی از بودجه برای پروژه‌های تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی شد.

ظرفیتی قانونی که وزارت علوم از آن بهره نبرد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 تأکید کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق که در صحن نیز تأیید و تبدیل به قانون شد، مقرر شد یک درصد از درآمد سود شرکت‎ها در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات به این پروژه‌‎های تحقیقاتی اختصاص یابد تا حمایتی از این پروژه‌های تحقیقاتی باشد.

وی ادامه داد: این رقم با تأیید وزارت علوم از محل این بند قانونی به پایان نامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی اختصاص می‌‎یابد ولی متأسفانه از این ظرفیت قانونی که مجلس امسال برای حوزه آموزش عالی فراهم کرد، اصلا خوب استفاده نشد.

استاد بهترین گزینه برای ترغیب دانشجویان برای نگارش پایان نامه فاخر

یکی از محورهای استیضاح وزیر علوم نیز همین هدفمند نبودن پایان نامه‌‎ها است

نگهبان سلامی یادآور شد: در شرایط فعلی بهترین گزینه‌ای که دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‎تواند به سمت نیازهای جامعه سوق دهد، استاد دانشگاه است و استاد باید این دغدغه را داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به بررسی طرح استیضاح وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، عنوان کرد: یکی از محورهای استیضاح وزیر علوم نیز همین هدفمند نبودن پایان نامه‌‎ها است که البته در حوزه‌‎های مختلف نمایندگان گلایه‌های مختلفی دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: البته این موضوع با تغییر وزیر حل نمی‌شود و باید نگرش به پایان نامه نویسی در دانشگاه‌ها تغییر کند./

پایان پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.