کد خبر : 1648
تاریخ انتشار : جمعه 23 آذر 1397 - 8:31

نخستین قطار گردشگری مشهد – خواف

نخستین قطار گردشگری مشهد – خواف

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: نخستین قطار گردشگری به مقصد خواف عصر دوشنبه از ایستگاه راه آهن مشهد عازم این شهرستان در جنوب خراسان رضوی شده است. به گزارش خواف نیوز محمد هادی ضیایی مهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قطار با حدود 100 مسافر شامل روسای انجمن های صنفی

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: نخستین قطار گردشگری به مقصد خواف عصر دوشنبه از ایستگاه راه آهن مشهد عازم این شهرستان در جنوب خراسان رضوی شده است.

به گزارش خواف نیوز محمد هادی ضیایی مهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قطار با حدود 100 مسافر شامل روسای انجمن های صنفی دفاتر گردشگری و مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانهای مختلف کشور و جمعی از مسئولین تورهای گردشگری عصر امروز مشهد را به مقصد خواف ترک کرد.
وی اظهار داشت: این سفر در راستای معرفی و آشنایی مسافران قطار با مجموعه ها و اماکن شهرستان خواف از جمله کوشک سلامی، مدرسه غیاثیه خرگرد، آرامگاه حافظ ابرو و آسباد های نشتیفان انجام شده و این قطار گردشگری عصر فردا (سه شنبه) به مشهد باز خواهد گشت.
وی گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ارائه خدمات شبانه روزی به مسافران و زائران ثامن الحجج (ع) با راه اندازی قطار گردشگری سعی نموده است در جهت توسعه گردشگری و اعتلای فرهنگ ایران گام های موثر بردارد.
ضیایی مهر افزود: این برنامه فرهنگی با مشارکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برنامه ریزی و اجرا شده است.
هزار و 400 کیلومتر خط آهن در خراسان رضوی از مسیر شرق به غرب به ترتیب شهرهای سرخس، مشهد، نیشابور و جغتای را در ناحیه راه آهن خراسان به هم متصل می کند و از شمال به جنوب نیز مشهد، تربت حیدریه، فیض آباد و خواف بوسیله خطوط راه آهن منطقه شرق به هم متصل می شوند.
تاکنون به جز چند قطار محدود و فصلی گردشگری داخلی در مسیر مشهد – نیشابور قطار گردشگری دیگری در این شبکه ریلی تردد نداشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.