کد خبر : 1187
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 آبان 1397 - 17:44

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی: شهر نشتیفان خواف کتابخانه ندارد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی: شهر نشتیفان خواف کتابخانه ندارد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار داشت: این استان از لحاظ سرانه تعداد کتابخانه‌های عمومی در بین پنج استان بزرگ کشور شامل اصفهان، تهران، شیراز و خوزستان در جایگاه پنجم قرار دارد و شهر مشهد نیز از لحاظ این سرانه در بین هشت کلانشهر کشور در جایگاه آخر ایستاده

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار داشت: این استان از لحاظ سرانه تعداد کتابخانه‌های عمومی در بین پنج استان بزرگ کشور شامل اصفهان، تهران، شیراز و خوزستان در جایگاه پنجم قرار دارد و شهر مشهد نیز از لحاظ این سرانه در بین هشت کلانشهر کشور در جایگاه آخر ایستاده است.

وی ادامه داد: 35 روستا با جمعیت سه هزار تا 5 هزار خانوار و 14 روستای بالای 5 هزار خانوار نیز در خراسان رضوی فاقد کتابخانه هستند. شهرهای رباط سنگ در تربت حیدریه، مزداوند در سرخس، فرهاد گرد در فریمان، همت آباد در فیروزه، شادمهر در مه ولات، نشتیفان در خواف، قدمگاه و بار در نیشابور و سمیع آباد در تربت جام نیز کتابخانه ندارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: 207 باب کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل تحت پوشش این نهاد در سطح استان فعالند و تعداد اعضای این کتابخانه‌ها در نیمه نخست امسال بیش از 226 هزار نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد هشت درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: طبق برنامه ششم توسعه سالانه باید رشد 9.3 درصدی در تعداد اعضای کتابخانه‌ها تحقق یابد و در افق 1400 نیز تعداد اعضای آنها به 322 هزار نفر برسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.