کد خبر : 1040
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1397 - 20:28

10،7 میلیارد ریال زکات در خواف جمع آوری شد

10،7 میلیارد ریال زکات در خواف جمع آوری شد

جلسه شورای زکات شهرستان خواف   با حضور عبدالرضا سپهری سرپرست فرمانداری شهرستان خواف ،نماینده مردم شهرستانهای خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی ، ائمه جمعه  و اعضا به منظور هماهنگی و اطلاع رسانی در نحوه جمع آوری زکات و دراختیار قراردادن آن به نیازمندان برگزار گردید . به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خواف

جلسه شورای زکات شهرستان خواف   با حضور عبدالرضا سپهری سرپرست فرمانداری شهرستان خواف ،نماینده مردم شهرستانهای خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی ، ائمه جمعه  و اعضا به منظور هماهنگی و اطلاع رسانی در نحوه جمع آوری زکات و دراختیار قراردادن آن به نیازمندان برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خواف ؛عبدالرضا سپهری  در این جلسه  با اشاره ای به روایات و احادیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر جایگاه زکات در اسلام ، فرهنگ سازی و ترویج فریضه الهی زکات را مهم برشمرد و از اعضا خواست نسبت به جمع آوری این مهم اهتمام داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و تشویق اقشار مختلف مردم شهری و روستایی به انجام فریضه زکات از وظایف مسوولان دینی ومذهبی و متولیان فرهنگی است  و همگی دستگاهها باید در ترویج این امر مهم اهتمام ورزند. .
سرپرست فرمانداری خواف اسلاع رسانی ، شفاف سازی و اعتمادسازی را از راهکارهای افزایش پرداخت زکات عنوان و اظهار کرد: اگر اعتماد لازم درباره نحوه هزینه‌کرد زکات در مردم ایجاد شود، ضمن ایجاد آرامش، پرداخت زکات افزایش خواهد یافت.
بالاترین مقام عالی دولت  در شهرستان از کسب رتبه اول در 6 ماهه اول سال جاری امسال   خبر داد و گفت: کسب این رتبه در سطح استان نشان از ارتقاء فرهنگ و نهادینه شدن این فرضیه مهم و همچنین تداعی کننده عیار بالای اعتقادات و میزان تدین مردم شهرستان خواف می باشد .
سرپرست فرمانداری خواف بعنوان کرد:  سال گذشته روستای نهور بالاترین میزان جمع آوری زکات بر اساس جمعیت در شهرستان  را داشته است.
لازم بذکر است در شش ماهه اول سال جاری مبلغ  10/784/995/000 ریال  در شهرستان  خواف جمع آوری شد که  بابت مسکن ، جهیزیه، درمان و ایتام هزینه گردید .
همچنین در سال گذشته نیز مبلغ 10/229/952/000ریال  جمع آوری که بابت محرومین و نیازمندان هزینه گردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.