کد خبر : 1016
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1397 - 19:30

مشاهده نخستین گونۀ کمیاب اردک مرمری درخواف

مشاهده نخستین گونۀ کمیاب اردک مرمری درخواف

  نخستین گونۀ کمیاب اردک مرمری درمنطقۀ حفاظت شدۀ سیرخون درخواف مشاهده شد.   به گزارش خواف نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: گونه کمیاب با ارزش ،کمیاب وحمایت شده اردک مرمری پیش از این درمناطق دیگری از استان مشاهده شده بود اما

 

نخستین گونۀ کمیاب اردک مرمری درمنطقۀ حفاظت شدۀ سیرخون درخواف مشاهده شد.

  به گزارش خواف نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: گونه کمیاب با ارزش ،کمیاب وحمایت شده اردک مرمری پیش از این درمناطق دیگری از استان مشاهده شده بود اما این نخستین بار است که این گونه در آبگیر مژن آباد شهرستان خواف، مشاهده می شود.

حمید جلالوندی افزود: گونه کمیاب اردک مرمری که عمده در مناطق تالابی، دریاچه ها و نواحی باتلاقی که دارای پوشش گیاهی متراکم است، به سر می برد؛ درکشور ما ، به صورت نیمه مهاجر و بومی دیده می شود.

وی گفت: این گونه در سطح جهانی در خطر و نادر است به همین علت  در زمره ی پرندگان حمایت شده محسوب می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:  محل احداث بند خاکی واقع بر بستر رودخانه کالشورمژن آباد در خواف به لحاظ ایجاد آب بندان مصنوعی بربستر رودخانه دائم کال شور و برخورداری از پوشش گیاهی گز و نی زیستگاه باارزشی برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر آبزی به شمار می رود،  همچنین این منطقه توقفگاه مناسبی برای مهاجرت پرندگان از شمال استان به مناطق جنوبی کشور است.

جلالوندی افزود: بیش از 10 گونه از انواع پرندگان آبزی وکنارآبزی همچون اردک کله سبز، سرحنائی و نوک پهن در محل این آب بند مشاهده شده است.

شهرستان خواف در جنوب شرقی خراسان رضوی واقع است و با افغانستان مرز مشترک دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.