کد خبر : 948
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 مهر 1397 - 19:50

گزارش شب شعر امام حسین (ع) ،محور وحدت ومقاومت

گزارش شب شعر امام حسین (ع) ،محور وحدت ومقاومت

چند صباحی است که دوستان انجمن دلشان برای شب شعری تنگ شده بود ، شب شعر با همه خستگی هایش دلچسب و شیرین است .خستگیش برای دوستان و دلچسبی و شیرینیش گاهی  برای مهمانان، بگذریم دوشنبه ساعت 19 و ده دقیقه و طبق معمول مشکل اساسی اغلب برنامه ها، تاخیر و تاخیر و تاخیر .البته


چند صباحی است که دوستان انجمن دلشان برای شب شعری تنگ شده بود ، شب شعر با همه خستگی هایش دلچسب و شیرین است .خستگیش برای دوستان و دلچسبی و شیرینیش گاهی  برای مهمانان، بگذریم دوشنبه ساعت 19 و ده دقیقه و طبق معمول مشکل اساسی اغلب برنامه ها، تاخیر و تاخیر و تاخیر .البته چند مهمان عزیز آمده بودند و چارهای نبود تا خلف وعده نشود به دوستان گفتم  بهتراست به مجری برنامه بگویید شروع کند ، راستی کی مجری است ؟ گفتند :مجری  ، چه کسی می¬خواهد باشد خود شما هستید . مانده بودم بخندم یا اخم کنم .من… و ظاهرا قرعه فال به نام من دیوانه زدند.آخر الان می¬گویید .از یک طرف ،  تهیه لوح و پوستر و هماهنگی شعرهای دوستان و خستگی  کارهای روزانه و از این طرف ….
مراسم با حضور قریب  به پنجاه نفر از دوستداران شعر و ادب شروع شد ریاست محترم شورای شهرستان جناب آقای ورزیده که جور نبودن بقیه مسئولان را به دوش کشیدند البته جناب سرهنگ نطاق قبل از مراسم آمدند و ظاهرا برنامه ای داشتند و عذرخواهی ، گرچه ایشان اکثر در برنامه فرهنگی حضور پر رنگ دارند، مسئول فرهنگی سپاه جناب زنگنه ، سرپرستان انجمن های موسیقی ، نمایش ، سینمای جوان ، آقایان اساتید پونه ،تاجیک و صنعتی ، بعضی از ادب دوستان جناب شهیدی ، برقرار و مقیاسی … و بچه های گل انجمن ادبی با خانواده هاشان ، استاد سلیمی استاد شهیدی، جناب مولوی رحیمی ، آقایان تیموری، گلکار ، حسینی و اعضای انجمن از روستای ابراهیمی ( آقایان زنگنه « موسی ، علی ، محمد مهدی و مهدی) و خانم¬ها زنگنه ، یحیایی ، تدین ،کلالی و بخشی .
مراسم با تلاوت قرآن جناب گلکار آغاز شد و بعد از سرود مقدس ایران  و خیر مقدم جناب آقای ایوبی ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد سلامی که به همراه انجمن ادبی مجد و کانون بسیج هنرمندان به مسئولیت جناب مهدوی  و همکاری جناب گلکار و کاظمیان و اقای روشن،زحمت برگزاری را کشیده بود ادامه یافت .
بعد از« منت خدای  را عز و جل که طاعتش….» و « سلام حس قشنگی است ….» غزل
« مثل  آهو که به دستان شکار افتاده / عشق دلخسته شده زار و نزار افتاده … دل پیاده و اسیر رخ شطرنج شده / شاه کز کرده و مانند سوار افتاده» مراسم ادامه پیدا کرد و در ادامه آقایان محمد مهدی زنگنه درباره کربلا ، علی زنگنه ، حضرت زینب (س) و خانم پروانه زنگنه با غزل « همه ی خاطره ها با سفرت ریخت بهم/ اندک آرامش من خیر سرت ریخت بهم» شوری به مراسم بخشیدند، آقایان مهدی زنگنه و موسی زنگنه نیز اشعار زیبایی را قرائت کردند استاد حاج عبدالحمید شهیدی  غزل دلپذیری خاکستر و باد با مطلع « آشناتر ز شمایم به صلاح و به فساد/روشناتر ز شمایم به مرید و به مراد قرائت کردند.
خانم تدین شعری درباره خواف « شهرمن،  شهرکبوترهای پوچ / شهرآهن.شهرسنگ.شهرسکوت» و آقای محمد صدیق تیموری غزل دلنشین « از گوشه ی چشمان غم آلوده ی کشور/سرریز شده دغدغه ای از بن آذر…با کوه گلاویزم و با درد هماورد/ روحیست درونم که ز خویشست مکدر »
را خواندند خانم مهیسا بخشی که چند وقتی است با مادرشان به انجمن می آیند غزل « الا یا ایها الساقی ادر کأسا و ناولها» از حفظ قرائت کردند که با توجه به اینکه این عزیز هنوز کلاس چهارم ابتدایی است مورد تحسین حاضرین قرار گرفت .دیانا شاهقاسی نیز هم سن این عزیز شعری از شاهنامه قرائت کردند که حاضرین لذت بردند. خانم یحیایی مثنوی فوق العاده با شروع « شهید عرصه جنگم، شهید گمنانم/ شهید وادی عشقم، شهید ایمانم… هنوز پیرهنم بوی ارغوان دارد/ هنوز چکمه ی من ره به آسمان دارد » را قرائت کردند.
آقایان حسینی ، گلکار ، تاجیک  و جناب مولوی رحیمی نیز اشعار زیبایی را خواندند. صدا و نور مثل همیشه با هنر مهران لایزال عزیز رنگ و بویی دیگر گرفت و تصاویری زیبا را درقاب دوربین پوریا کاشانی دوست داشتنی به تصویر کشید . اهدای جوایز به شاعران و پذیرایی شام از همه  مهمانان توسط ریاست محترم شورای شهرستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  از دیگر برنامه های این مراسم بود. اگرچه صندلی های خالی صفحه دوربین ها را رنجانده بود ولی به اذعان همه دوستان یک شب به یاد ماندنی رقم خورد .که جا دارد به همه این عزیزان خسته نباشید و دست مریزاد گفت.
محمد سعید جامی سرپرست انجمن ادبی مجد خواف

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.