کد خبر : 659
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 شهریور 1397 - 2:57

ایجاد مرکز تعمیرات لوکوموتیو و واگن در طبس- تربت‌حیدریه و خواف

ایجاد مرکز تعمیرات لوکوموتیو و واگن در طبس- تربت‌حیدریه و خواف

به گزارش خواف نیوز به نقل از  فارس از طبس، حسن ماسوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع درآمد و هزینه‌های راه‌آهن در سراسر کشور با یکدیگر تقارن ندارد اما در راه‌آهن شرق هر هزینه‌ای درآمد بوده و با توجه به کمبودهای منابع باید بر اساس منابع اقتصادی لازم هزینه صورت پذیرد.

به گزارش خواف نیوز به نقل از  فارس از طبس، حسن ماسوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع درآمد و هزینه‌های راه‌آهن در سراسر کشور با یکدیگر تقارن ندارد اما در راه‌آهن شرق هر هزینه‌ای درآمد بوده و با توجه به کمبودهای منابع باید بر اساس منابع اقتصادی لازم هزینه صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: مدل اقتصاد باید از سلیقه‌محوری خارج شده و نگاه‌های جزیره‌ای و سیاسی را در این مورد حذف کنیم.

مدیرکل راه‌آهن شرق با بیان اینکه هر جا اقدامی انجام‌شده که بر اساس توسعه اقتصادی بوده به نتیجه لازم رسیده‌ایم، گفت: تصادفات جاده‌ای به ما این درس را می‌دهد که از قطارهای پرسرعت استفاده کنیم اما به علت زمان‌بر بودن پروژه‌ها معمولاً دولت‌ها از پروژه‌های کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند.

ماسوری ادامه داد: در راه‌آهن شرق باید دو چشمه بار و مسافر را مدنظر قرار داده و علاوه بر سرمایه‌گذاری در این دو بخش باید اقتصاد مولد را ایجاد نماییم و از نگاه سیاسی و سلیقه‌ای خارج شویم.

وی نگاه راه‌آهن کشور به حوزه راه‌آهن شرق را نگاه ویژه‌ای برشمرد و افزود: این خبر خیلی مهمی است که علی‌رغم اینکه اکثر پروژه‌ها در کل کشور تعطیل شده است اما پروژه‌های این حوزه راه توسعه را با سرعت ادامه داده و توانسته‌ایم در اقدامی مناسب مراکز تعمیرات لوکوموتیو و واگن را در مناطق این حوزه ایجاد نماییم.

مدیرکل راه‌آهن شرق با توجه به اینکه ایجاد مرکز تعمیرات لوکوموتیو و واگن در طبس- تربت‌حیدریه و خواف پیشنهاد شده است، عنوان داشت: ما در هر سه نقطه از راه‌آهن شرق به دنبال ایجاد این اقدام بوده‌ایم و با توجه به هزینه‌های جابجایی لوکوموتیو و واگن باید در این خصوص رفع مشکل نماییم و خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته تعمیرات لازم در این حوزه‌ها توسط متخصصان ایجاد خواهد شد.

ماسوری در خصوص ایجاد بندر خشک در حوزه راه‌آهن شرق، خاطرنشان کرد: راه‌آهن شرق ظرفیت جوار ریلی و ایجاد آن را دارد و باید در خصوص ایجاد بندر خشک توجیهات لازم از توسط اتاق بازرگانی استان بررسی و به راه‌آهن ارائه شود.

وی عنوان داشت: در مجموع میزان بار استان خراسان‌جنوبی و استان‌های همجوار مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت وجود توجیهات اقتصادی پیگیری لازم انجام شود، اما در مجموع استان یزد با ایجاد پایانه بار و ترخیص در زیرمجموعه بندر خشک قرار نخواهد گرفت.

مدیرکل راه‌آهن شرق ادامه داد: راه‌آهن شرق می‌تواند پس از بررسی‌های لازم و ارائه توجیه اقتصادی پایانه بار و ترخیص را با پیگیری‌های فراوان در طبس ایجاد کند و در مجموع ایجاد بندر خشک در اکثر مناطق و منطقه راه‌آهن شرق نیز مصوب شده است.

ماسوری تصریح کرد: ظرفیت جابجایی بار در مسیر راه‌آهن شرق و شهرستان‌های طبس و تربت‌حیدریه تکمیل است و با توجه به افق 1404 بار سنگان در مجموع باید به 27 میلیون تن افزایش پیدا کند که در صورتی که حتی کمتر از این میزان نیز بخواهد به حمل بار افزوده شود نیاز به دوخطه کردن مسیر در این حوزه را دارد.

وی اضافه کرد: سایه‌بان قطار و سازه ایجاد شده در محل اداره کل راه‌آهن شرق در دست اقدام است و با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر پیمانکار مدت کوتاهی در این خصوص زمان خواسته است که امیدواریم در مجموع تا پایان سال جاری تکمیل و بتوانیم سایه بان خوبی برای قطار ایجاد نماییم.

مدیرکل راه‌آهن شرق یکی از اقدامات برجسته در حوزه راه‌آهن شرق را افزایش خط ریلی به کشور همسایه را برشمرد و گفت: در مجموع خط ریلی راه‌آهن شرق و اتصال آن به هرات افغانستان به عنوان نخستین راه ارتباطی ریلی با کشورهای همسایه شناخته می‌شود و با توجه به پیشرفت 95 درصدی که در این زمینه داریم، سعی می‌شود در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

ماسوری افزود: مسیر ریلی فوق به دست رئیس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و به عنوان نخستین راه ارتباطی ریلی با کشورهای همسایه مورد توجه ویژه مسؤولین و رسانه‌های داخل و خارج از کشور است.

وی در ادامه با اشاره به کیفیت پایین یا مشکلات برخی قطارهای مسافربری، عنوان کرد: راه‌آهن در مجموع به دنبال قطار باکیفیت بوده و چنانچه سرمایه‌گذاری در این بخش قطار ویژه قرار دهد ما به‌شدت از این اقدام استقبال می‌کنیم اما خدمات و افزایش قطار بر اساس میزان استفاده مردم از مسیرها و صندلی‌ها است.

مدیرکل راه‌آهن شرق در خصوص افزایش ادارات کل راه‌آهن بیان کرد: قطعاً اگر اختیارات و وسعت ادارات کل موجود افزایش یابد توسعه چشمگیرتری رقم خواهد خورد.

ماسوری گفت: در بحث حقوق کارکنان اداره کل راه‌آهن شرق ورود کرده و لیست ماهیانه را از پیمانکار اخذ و نسبت به حقوق نیروهای شرکتی اقدام و سایر پرداختی مازاد را به شرکت تحویل می‌نماید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.