کد خبر : 528
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهریور 1397 - 18:52

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری: استفاده از پساب شهرهای خواف، سنگان و تربت حیدریه، تامین سه میلیون مترمکعب آب از دشت زوزن، تجمیع و هدایت روان آبهایی که از مرز خارج می شود، از جمله برنامه های میان مدت برای تامین آب مورد نیاز صنایع منطقه ویژه سنگان خواف است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری: استفاده از پساب شهرهای خواف، سنگان و تربت حیدریه، تامین سه میلیون مترمکعب آب از دشت زوزن، تجمیع و هدایت روان آبهایی که از مرز خارج می شود، از جمله برنامه های میان مدت برای تامین آب مورد نیاز صنایع منطقه ویژه سنگان خواف است

میرزایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی، با اشاره به وجود تونل بادی در نشتیفان خواف و ظرفیت فوق العاده آن برای توسعه اقتصادی افزود: ایجاد منطقه ویژه بادی در خواف پیشنهاد شده است که امیدواریم این طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد. وی در باره کاهش سهمیه آب

میرزایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی، با اشاره به وجود تونل بادی در نشتیفان خواف و ظرفیت فوق العاده آن برای توسعه اقتصادی افزود: ایجاد منطقه ویژه بادی در خواف پیشنهاد شده است که امیدواریم این طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.
وی در باره کاهش سهمیه آب کشاورزی و افزایش سهم بخش صنعت بویژه صنایع فولادسازی از آب نیز اظهار داشت: این استان شرایط خاصی دارد به طوری که 59.9 درصد اشتغال و توسعه اقتصادی خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است و کاهش سهم آب این بخش برای افزایش سهم آب بخش صنعت، به نوعی خودزنی به شمار می رود.
وی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: پارسال با استفاده از شیوه های نوین مانند استفاده از سامانه آبیاری قطره ای، 350 میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی استان صرفه جویی شد، در حالی که در میزان کشت و برداشت محصولات کشاورزی تغییری ایجاد نشد.
میرزایی افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کمکهای بلاعوض، استفاده از سیستم آبیاری نوین و قطره ای، تغییر شرایط کشت برای محصولات آب بر مانند خربزه از جمله روشهایی است که منجر به صرفه جویی مصرف آب در بخش کشاورزی استان شده است.
وی اظهار داشت: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی خراسان رضوی 1.4 میلیون مترمربع است و کاهش این بخش برای افزایش اشتغال در صنعت و تامین آب صنایع برخلاف سیاست های دولت است.
وی گفت: استفاده از پساب شهرهای خواف، سنگان و تربت حیدریه، تامین سه میلیون مترمکعب آب از دشت زوزن، تجمیع و هدایت روان آبهایی که از مرز خارج می شود، از جمله برنامه های میان مدت برای تامین آب مورد نیاز صنایع منطقه ویژه سنگان خواف است.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: انتقال آب از دریای عمان نیز از جمله برنامه های درازمدت استان برای تامین آب است که مطالعات آن انجام شده و تلاش می شود از این طریق مشکل کمبود آب استان در همه بخشها حل شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.