کد خبر : 273
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مرداد 1397 - 11:49

اختصاص 7 میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی خواف

اختصاص 7 میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی خواف

دولت برای مرمت آثار و بناهای تاریخی شهرستان خواف امسال بیش از هفت میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خواف امروز با بیان این مطلب گفت: با صرف این اعتبار  بسیاری از آثار تاریخی مانند :کوشک سلامی،

دولت برای مرمت آثار و بناهای تاریخی شهرستان خواف امسال بیش از هفت میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خواف امروز با بیان این مطلب گفت: با صرف این اعتبار  بسیاری از آثار تاریخی مانند :کوشک سلامی، آسبادهای تاریخی خواف، شهر سنگان، مدرسه غیاثیه، قلعه تاریخی سنگان و رباط کال جنگی مرمت می شود.اختصاص 7 میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی خواف

محمود باعقیده افزود: 10 اثر تاریخی خواف نیز نیازمند مرمت اضطراری است و 6 میلیارد ریال در مرحله نخست برای بازسازی آنها مورد نیاز است.

وی گفت: مزار کبودانی، مجموعه های تاریخی سنگان و رباط زیارت، شکر بار و شکرریز، آب انبار و یخدان های شهرهای خواف و سنگان از مهمترین این آثار تاریخی است.

باعقیده افزود: برخی از این آثار تاکنون 1 یا 2 فصل مرمت شده اند اما با توجه به شرایط موجود، همچنان نیازمند اختصاص اعتبار برای مرمت اضطراری هستند.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی همچون منابع طبیعی، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی نسبت به آزادسازی حریم آسبادهای تاریخی خواف و نیز شهر نشتیفان شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف گفت: اقدامات پژوهشی و کاربردی نخست برای ثبت آسبادهای تاریخی شهر نشتیفان در فهرست آثار جهانی در دست اجرا است.

با عقیده افزود: پس از اتمام این فعالیت ها و آزادسازی حریم آنها اسامی این آثار تاریخی برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال می شود.

وی گفت: به تازگی 5 اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان فعال شده و 2 اقامتگاه در خرگرد و نشتیفان نیز در مرحله تکمیل و راه اندازی است.

از مجموع 400 اثر تاریخی شناسایی شده شهرستان خواف 92 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.