کد خبر : 209
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 12:25

پیام های مسئولین شهرستان خواف به مناسبت روز خبرنگار

پیام های مسئولین شهرستان خواف به مناسبت روز خبرنگار

پیام “دکتر نگهبان” نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار ن والقلم و مایسطرون 🔸اقتضای جان چو ای دل آگهی ست هر که آگه تر بود جانش قوی ست 🔸هفدهم مردادماه به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی به زیبایی و به پاس زحمات و خدمات ارزنده #خبرنگاران محترم، «روز

پیام “دکتر نگهبان” نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار

ن والقلم و مایسطرون
🔸اقتضای جان چو ای دل آگهی ست
هر که آگه تر بود جانش قوی ست

🔸هفدهم مردادماه به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی به زیبایی و به پاس زحمات و خدمات ارزنده #خبرنگاران محترم، «روز خبرنگار» نامگذاری شده است؛ این روز فرصتی است که از زحمات بی دریغ اصحاب قلم قدردانی شود، لذا این روز شکوهمند که #روز_پاسداشت_قلم است را به نوبه خود به همه ی #خبرنگاران، نویسندگان، روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم متعهد و وفادار به آرمان های انسانی در عرصه اطلاع رسانی تبریک و شادباش عرض می نمائیم.
#محمود_نگهبان_سلامی
نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی

 

پیام فرماندار شهرستان خواف به مناسبت ۱۷ مرداد “روز خبرنگار”

“ن . والقلم و ما يسطرون ”
🔸خبرنگاران تجسم امانت ، مسئولیت ، تعهد ، دلسوزی و وظیفه اند و وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند و همواره در عمق جامعه حضور دارند ، هفدهم مردادماه روز خبرنگار ، یادآور حماسه آفرینیهای شهید محمود صارمی است که تا آخرین لحظه در سنگر دفاع از عزت و شرف خبرنگاری شجاعانه ایستادگی کرد و با نثار خون خود حق جویی ، حق گویی را به تصویر کشید تا حقیقت در تاریخ زنده بماند.
🔸اینجانب روز خبرنگار را به اصحاب رسانه ، علی الخصوص خبرنگاران پرتلاش شهرستان خواف که در ایجاد فضای نشاط ، امید و بینش افروزی اهتمام می ورزند تبریک و تهنیت عرض نموده و برای شما خبرنگاران متعهد و اصحاب نیک منش رسانه که آگاهی را حق مردم می دانید و دراین راه مجدانه گام برمی دارید عزت ، سربلندی و توفیقات الهی آرزومندم.

🔸محمد رضا پهلوان نژاد
فرماندار شهرستان خواف

پیام مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف به مناسبت “روز خبرنگار”

ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ
🔸روز خبرنگار، روزي است كه گويي قلم، اين مقدس‌ترين عامل سوگند آسماني بار ديگر به مظهر درخششي تبديل شده كه حكايت‌گر زندگي تابناك رهپوياني مي‌شود كه همواره با قلم پيوندي جاودانه بسته‌اند.

🔸این روز یادآور مجاهدت ها و زحمات آنانی است که در تمامی عرصه ها با حضور خود، مسئولیتی تاریخی را در بیان واقعیت ها بر عهده دارند، کسانی که صداقت را سرلوحه کردار و گفته های خود قرار داده تا در راه رساندن حقایق به گوش مخاطبان خود لحظه ای فروگذار نکنند.

🔸آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب زیربنای یک جامعه آگاه است و خبرنگاری شغل و حرفه نیست بلکه عشق و هنر و یک رسالت خطیر است و خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند که سرنوشت بشریت به انعکاس لحظه به لحظه آن پیوند خورده است.

🔸هفدهم مرداد روز خبرنگار ، روز حق گویی و حق جویی و روز پاسداشت قلم بر همه روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و مجاهدان عرصه اطلاع رساني و خصوصا خبرنگاران پرتلاش شهرستان خواف، تبریک و تهنیت باد.

🔸بر خود لازم می‌دانم از تلاش خستگی‌ناپذیر خبرنگاران، به‌ویژه خبرنگاران بخش فرهنگی رسانه‌ها که در انعکاس اخبار و دست آورده‌ای آموزش و پرورش این شهرستان، سعی فراوان دارند تقدیر و تشکر کرده و برای تمامی این عزیزان ازدرگاه خداوند منان آرزوی موفقیت و سلامتی
دارم.

حسن امیری
مدیرآموزش و پرورش خواف

 

پیام تبریک فرماندهی انتظامی شهرستان خواف”سرهنگ حسینعلی زاده” به مناسبت روز خبرنگار

خبرنگاران رسانه خلقت و چشم هايي كه بايد شست

به بهانه روز خبرنگار: فلسفه خلقت طبيعت و آنچه در اين جهان، مخلوق قادر يكتا و تواناست حساب و كتاب دقيق و معادله پيچيده اي دارد كه هدف و غايت خاص و مشخصي را دنبال مي كند.

ابر و باد و مه خورشيد و فلك نيز در كار هستند تا جريان تكوين و تكامل مسير خود را طي كرده و  به اهداف مشخص  و تعيين شده اش برسد.

اين مساله ، مقوله اي پيچيده و از گستردگي جهان شمولي برخوردار است و در بحث موضوع مورد نظر، پاسداشت رسانه ها و رسالت خبرنگاري مدنظر است كه قرآن نيز بر آن سوگند ياد مي كند.

در قاعده اين فرآيند با اندكي تامل و تفكر به وضوح مي بينيم كه خداوند تبارك و تعالي در بطن اشرف مخلوقات خود، كمال بقاء را در نظر داشته و موجودي خلق كرده كه با قدرت تعقل و قوه نطق توانسته آسمان و زمين و هر آنچه در آن است را به تسخير در آورد و در اين مسير با علم فزاينده اي، هر روز به پيشرفت هاي بيشتري دست يابد.

آنچه مهم است و مي تواند در رسالت زندگي بشر بر روي اين كره خاكي مورد توجه باشد اين است كه مخلوق عاقل خداوند از قدرت اختيار برخوردار است و توانايي دارد راه خود را تا بدان جا سير تعالي بخشد كه از مقام فرشتگان مقرب تر و يا به مرحله اي برسد كه از چهار پايان، پست تر شود.

نكته مهم در محتواي اين كلام آن كه هر انسان، يك رسانه است و قابليت هاي خلقت در او نمادي از بسترهايي است كه مي تواند به ارزش و اهميت انسان ها و مقام رسانه ها اشاره داشته باشد.

قادر لايزال بشر را از قدرت بينايي، شنوايي، نطق متفكرانه و تفكر انديشمندانه و احساس و هيجاناتي برخوردار ساخته كه مي توانند در تجزيه و تحليل درست مسائل و موضوعات و رويارويي با مظاهر طبيعت و ره يافت بر مشكلات زندگي و همچنين پيشبرد حيات خود به بهترين نحو از آن بهره برداري كند.

بدين گونه است كه خبرنگار رسانه خلقت، بايد از قوه بينايي خود آن گونه بهره بجويد كه سهراب سپهري در صفحه كاغذش نگاشت: چشم ها را بايد شست، جور ديگر بايد ديد.

اين خبرنگار بينا، از قوه شنوايي خود نيز بايد بهره ببرد تا هرآنچه نتوان ديد به استناد قوه شنوايي تجزيه و تحليل كند و بهترين ها را برگزيد.

اما نطق انسان ها، ظهور تمام نماي ابعاد عظمت خلقت در نهاد بشري است كه بينايي، شنوايي و احساسات و تمام حواسش را در تشعشع انديشه و تفكراتش به نمايش مي گذارد و از او شخصيتي مي سازد كه مي تواند با رسانه وجود خود ، جهان را به سوي رشد و تعالي و پيشرفت و سعا دت، راهنما و راه نشان باشد.

بي شك با پيچيده شدن زندگي ماشيني امروزي و كثرت آسيب ها و تهديدهاي پيرامون بشر در فضاي مجازي و حقيقي، خبرنگاران رسانه خلقت وظيفه دارند تا با قدرت انديشه، بينايي صحيح و منطقي و شنوايي حساب شده و سنجيده و همچنين به كارگيري به جا و تمام و كمال حواس و احساسات خود، راه را از چاه تشخيص بدهند و بتوانند از حجت هاي خداوند كه همان آموزه ها ي ديني و پيام رسولان و شيوه و روش برگزيدگان خلقت و از همه مهم تر كتاب هاي آسماني و قرآن مجيد است مدد بجويند.

اينك درآستانه هفدهم مردادماه، روز خبرنگار و پاسداشت مقام شهيد صارمي كه اسوه انديشه و تفكر و نجابت و از خودگذشتگي بود بايد بر جهان خلقت وبخصوص خبرنگاران خطه مرزي خواف ،ديار ميراث هاي ماندگارتبريك بگوئيم كه خداوند رسالت خبرنگاري را بر عهده انسان هاي مومن و اخلاق مدار بر روي اين كره خاكي نهاده تا بتوانند بهترين ها را در مسير سعادت انسان ها بيابند.

و خوشا به حال آنان كه در اين مسير مقدس، كسوت شان خبرنگاري است كه كارشان آگاه سازي جامعه و هوشياري و بيداري خبرنگاران و رسالت شان عبادتي وصف ناپذير در درگاه خداوند است.

در اين برهه خطير از زمان بر همه ما ضروري است تا شرايط و موقعيت هاي حساس و هجمه هاي تهديد و ارعاب كوردلان ياوه گويي كه مستكبرند و نتوانسته اند عظمت و رسالت وجود خود را به عنوان خبرنگاران رسانه خلقت كشف كنند درك كرده و خبرنگاري باشيم حاذق و متفكر و مدبر كه با درك جهاد بزرگ شهداي راه انديشه و تعالي بشريت، تعهد، تقيد و تدين را نقشه راه خود ساخته و به پيشرفت و رشد و كمال مي انديشد.

به درستي که خبرنگاران چشم بينا، زبان صادق، صريح و گوياي مردم در عرصه اجتماعي،تحولات سياسي و بين‌المللي هستند که بايد هميشه رسالت خود را از دريچه “تعهد” ، “صداقت” و “امانت‌داري” تعريف کنند.

خبرنگاران وجدان بيدار جامعه و در خط مقدم جبهه آگاهي بخشي هستند و چون “ديده‌بان صادق” براي اطلاع‌رساني صحيح، دقيق و سريع حوادث و رخدادها تلاش مي نمايند و اميد است در اين مسير از هيچ کوششي دريغ نورزند و تحت تأثير جوسازي‌ها، شايعه پراکني‌ها، هياهو‌آفريني‌ها، شانتاژهاي خبري و فشارهاي خارجي قرار نگيرند.

رعايت رسم “امانتداري” مهم ترين رسالت خبرنگاري است، نگرش دقيق و عميق خبرنگار به رخدادها و وقايع خبري، توجه به اولويت هاي جامعه با رويکرد حفظ وفاق، انسجام و آرامش عمومي از جمله عوامل موثر در ارزش بخشيدن به کارکرد خبرنگار است.

جامعه خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات با روشنگري‌هاي خود مي توانند در راستاي هدايت افکار عمومي نقشي مهم ايفا کرده و راه پيشرفت جامعه را هموارتر کنند و تلاش صادقانه اصحاب رسانه در پوشش خبري رويدادهاي مختلف به منظور ارتقاء سطح آگاهي اقشار مختلف  مصداق بارز خدمت ارزشمند مي باشد و همواره شايسته توجه و تقدير است.

فرماندهي انتظامي شهرستان خواف با اداي احترام به همه شهيدان و تلاشگران عرصه اطلاع رساني ميهن اسلامي، اين روز عزيز را به خبرنگاران و طلايه داران جبهه اطلاع رساني تبريک و تهنيت مي گويدو امروزه فرماندهان و کارکنان این نيرو بر خود افتخار مي دانند که با تعامل، همکاري صميمانه و سازنده با اصحاب رسانه گام هاي بلندي در توسعه نظم و امنيت بر داشته اند.

و من الله التوفيق

سرهنگ عليرضا حسينعلي زاده (فرمانده انتظامي شهرستان خواف)

 

محمود ایوبی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خواف به مناسبت روز خبرنگار پیامی صادر کرد متن پیام به شرح ذیل است:

خبرنگاران عزیز و گرانقدر شما شریک در خیر عمومی هستید، بعنوان یک واسط اجتماعی در اطلاع رسانی نقش ارزنده ای دارید .قدردان زحمات شما هستم .
از قلمتان برای خدمت به مردم و هنرتان را برای پیوند بیشتر مردم و مسئولین استفاده کنید.
روز خبرنگار فرصت مناسبی است که میزان اثربخشی فعالیتهای یکساله خود را مرور و پایبندی خود را به رسالت خبر نگاری بسنجید .که در طول یکسال گذشته:
️چه نقشی در ارتقا فرهنگ عمومی داشته اید ؟
▫️تا چه حد فعالیتهای رسانه ای شما به شفاف سازی کمک کرده ؟
🔸اگرنبودید،چه می شد؟
▪️تا چه حد اعتمادمردم را جلب کرده اید؟
▪️مردم تا چه حد قلم تان را اثر بخش می دانند؟و ……
یادتان باشد شما خبرنگارید ، تربیون فرد ، اداره یا نهاد خاصی نیستید فقط نماینده مطالبات مردم و خیر عمومی هستید .از هنر خبرنگاریتان در خدمت آگاه سازی ، اطلاع رسانی، پیگیری مطالبات مردمی ، ارتقا فرهنگ نقد و نقادی استفاده کنید.در این مسیر سخت و دشوار از خداوند متعال برایتان سلامت و سعادت آرزومندم .

 

محمود ایوبی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواف
هفدهم مردادماه یکهزار و سیصد و نود و هفت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.