کد خبر : 2026
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 بهمن 1397 - 13:27

بین ایمیدرو و وزارت راه امضا شد:تفاهم نامه احداث باند دوم جاده تربت حیدریه- رشتخوار- خواف سنگان

بین ایمیدرو و وزارت راه امضا شد:تفاهم نامه احداث باند دوم جاده تربت حیدریه- رشتخوار- خواف سنگان

تفاهم نامه احداث باند دوم جاده تربت حیدریه- رشتخوار- خواف سنگان به طول 143 کیلومتر بین ایمیدرو (شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران) و وزارت راه و شهرسازی (شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور) امضا شد. به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و

تفاهم نامه احداث باند دوم جاده تربت حیدریه- رشتخوار- خواف سنگان به طول 143 کیلومتر بین ایمیدرو (شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران) و وزارت راه و شهرسازی (شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور) امضا شد.
به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور در نشست مشترک با خیراله خادمی، معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سعید محمدزاده و سرمایه گذاران منطقه سنگان، گفت: با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در این منطقه (17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله)، حداقل 25 میلیون تن جابجایی بار صورت خواهد گرفت که در حال حاضر، بخش ریلی 7 میلیون تن ظرفیت دارد.وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای جا به جایی مواد معدنی، خطوط جاده ای و ریلی توسعه خواهند یافت که این امر نیازمند تامین 250 میلیارد تومان اعتبار، طی 3 سال است.غریب پور اظهار داشت: ما به عنوان ایمیدرو در کنار سرمایه گذاران خواهیم بود. ایمیدرو 20 درصد از این میزان سرمایه را تامین می کند و 80 درصد دیگر توسط سرمایه گذاران به نسبت سهمشان از تولید پرداخت می شود. وی افزود: از مسئولان منطقه انتظار داریم فضای لازم را برای فعالیت سرمایه گذاران و رفع مشکلات احتمالی فراهم کنند.سهم 50 درصدی وزارت راهخادمی معاون وزیر راه نیز در این مراسم گفت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ردیف بودجه دارد و سهم 50 درصدی خود را در قالب طرح های تملک دارایی های سرمایه ای و موافقتنامه های مبادله با سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می کند.وی ادامه داد: طبق تفاهم نامه، این شرکت نسبت به انجام مطالعات و نقشه های اجرایی، آزادسازی و تملک اراضی واقع شده در مسیر، انجام تشریفات مناقصه و انتخاب پیمانکار، دستگاه نظارت و غیره اقدام خواهد کرد.سرمایه گذاری در مناطق محرومسعید محمدزاده، مدیرعامل راه آهن در این جلسه گفت: صرف هزینه در حوزه ریلی، نوعی سرمایه گذاری در مناطق محروم محسوب می شود و سرمایه گذاران از مزایای مربوطه بهره مند خواهند شد.وی ادامه داد: از جمله این مزایا، اینکه به ازای هر تن کیلومتر باری که از حمل و نقل جاده‌ای به حمل و نقل ریلی منتقل شود معادل ریالی ۳۵ سی‌سی سوخت و به ازای هر نفرکیلومتر معادل ریالی ۲۰ سی‌سی سوخت صرفه جویی می شود و به سرمایه گذاران تعلق می‌گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.