کد خبر : 99
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مرداد 1397 - 13:04

آغاز مرمت رباط کال جنگی در شهرستان خواف

آغاز مرمت رباط کال جنگی در شهرستان خواف

 r به گزارش خواف نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی 《محمود عقیده》با اعلام این خبر افزود: مرمت واستحکام بخشی رباط کال جنگی با مشارکت بخشداری جلگه زوزن ، شهرداری وشورای اسلامی شهر قاسم آباد آغاز شده است . او با بیان با بیان این‌که عملیات مرمت بنای

آغاز مرمت رباط کال جنگی در شهرستان خواف r

به گزارش خواف نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی 《محمود عقیده》با اعلام این خبر افزود: مرمت واستحکام بخشی رباط کال جنگی با مشارکت بخشداری جلگه زوزن ، شهرداری وشورای اسلامی شهر قاسم آباد آغاز شده است .

او با بیان با بیان این‌که عملیات مرمت بنای رباط کال جنگی با برنامه‌ریزی، دقیق و نظارت گروه فنی معاونت میراث فرهنگی در حال اجراست، ادامه داد: در این فاز از مرمت ،استحکام بخشی وپی بندی نمای ورودی وهمچنین بام سازی قسمتی از بنا در دستور کار قرار دارد.

باعقیده تصریح کرد: رباط کال جنگی در گذشته دارای موقعیت ممتازی در منطقه بوده است زیرا که در نقطه ای قرار داشته که راههای منتهی به زوزن ، سنگان ، رشتخوار ، زاوه ، گناباد وقاین در آنجا با هم تلاقی داشته است .

وی  درباره ویژگی های معماری بنا اظهارکرد: این اثر دارای پلان مستطیل شکل وشامل دو بخش است، بخش مسقف که احتمالا به عنوام مال بند و بخش دیگر آن باز است که اتاق ها وغرفه هایی در اطراف آن دیده می شود ، وجود چهار برج دایره ای شکل در گوشه ها و سه برج نیم دایره در اضلاع جنوبی ،شرقی وغربی زیبایی خاصی به این بنا داده است .

گفتنی است: رباط کال جنگی که یکی از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی می باشد در فاصله 90 کیلومتری شهر خواف و14 کیلومتری روستای باغ بخشی در بخش جلگه زوزن قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.