کد خبر : 8778
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 خرداد 1404 - 8:10

طرح های تبلیغات محیطی باید قبل از اکران در تابلوهای شهری مجوز دریافت کنند

طرح های تبلیغات محیطی باید قبل از اکران در تابلوهای شهری مجوز دریافت کنند

طرح های تبلیغات محیطی برای اکران در تابلوهای شهری و نمایشگرها باید مراحل اخذ مجوز را طی کنند. به گزارش خواف نیوز سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواف اظهار کرد: تبلیغات محیطی عبارت از کلیه تابلوهای تبلیغاتی اعم از دیواری، پارچه‌ای، فلزی، رایانه‌ای،نمایشگرها، ‌متحرک و منقوش بر وسایل نقلیه برای معرفی یا تبلیغ کالا،

طرح های تبلیغات محیطی برای اکران در تابلوهای شهری و نمایشگرها باید مراحل اخذ مجوز را طی کنند.

به گزارش خواف نیوز سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواف اظهار کرد: تبلیغات محیطی عبارت از کلیه تابلوهای تبلیغاتی اعم از دیواری، پارچه‌ای، فلزی، رایانه‌ای،نمایشگرها، ‌متحرک و منقوش بر وسایل نقلیه برای معرفی یا تبلیغ کالا، خدمات و هر نوع فعالیتی که برای اطلاع‌رسانی و اعلان عمومی در سطح شهرها، راه‌های مواصلاتی، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، ‌ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و سایر اماکن عمومی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

عبدالحکیم مشورتی افزود: بر اساس مصوبه‌ کمیته‌ مرکزی‌ سازمان‌های‌ تبلیغاتی‌ کشور در تاریخ‌ ۸۵/۳/۱۷ و همچنین مصوبه شورای معین شورای عالی انقـلاب فرهنگـی در جلسـه ۱۹۸ مـورخ ۸۸/۱۱/۲۷ بر اساس تفویض جلسه ۶۳۸ شـورای عـالی انقـلاب فرهنگـی، سیاست ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطـی تدوین و ارائه شده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات کل ارشاد استانها وشهرستانها وظایف نظارتیِ مشخصی در این راستا دارند.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس کلیه تبلیغات شهری و محیطی باید از طریق کانونهای آگهی و تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرد و هیچ شخص، سازمان و نهادی نباید رأساً در این زمینه اقدام نماید.

مشورتی یادآورشد شد: بر مبنای ماده ۴ مصوبه‌ کمیته‌ مرکزی‌ سازمان‌های‌ تبلیغاتی‌ کشور، کلیه مدیران کانون های آگهی و تبلیغاتی موظف اند برای اجرای طرح های تبلیغاتی قبل از اکران عمومی از سامانه تبلیغات ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اجرای طرح دریافت کنند.

وی عنوان کرد: بر اساس ماده ۵ مصوبه‌ کمیته‌ مرکزی‌ سازمان‌های‌ تبلیغاتی‌ کشور ،مسئولیت محتوای طرح تبلیغاتی و اجرای آن در چهارچوب قوانین موضوعه و مقررات جاری و دستورالعمل های اجرایی تبلیغات با مدیر مسئول کانون آگهی و تبلیغاتی می باشد و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وشهرستان ناظر به حسن اجرای قوانین و مقررات تبلیغاتی بوده و در صورت احراز تخلف برابر مقررات اعمال قانون خواهند کرد.

مشورتی ادامه داد : بر اساس قوانین موضوعه ی فوق؛ تبلیغاتی‌ که‌ مروج‌ فساد و عقاید خرافی‌ یا مخالف‌ ادیان‌ رسمی‌ کشور باشد- تبلیغاتی که موجب‌ توهین‌ به‌ ادیان‌ رسمی‌ کشور، آداب‌، رسوم‌، قومیت‌ها، لهجه‌ها و گویش‌های‌ مختلف‌ شود- تبلیغاتی‌ که‌ مروج‌ تخریب‌ محیط‌ زیست‌ انسان‌، جنگل‌ها، مراتع‌ و منابع‌ طبیعی‌ و زیستگاه‌های‌ طبیعی باشد- تبلیغاتی‌که القاء وحشت‌ و خشونت‌ کند- ترویج‌ زبان‌ بیگانه‌، غلط‌ نویسی‌ و غلط‌ گویی‌ در تبلیغات- تبلیغاتی که تولیدات‌ داخلی‌ را بی‌ ارزش‌ نشان‌ دهد و… ممنوع است و اجازه اکران در تبلیغات محیطی به آن داده نمی شود.

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خواف ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همیاری نهادها و سازمان ها و دستگاههای اجرایی و نظارتی بتوانیم در ساماندهی مطلوب و شایسته تبلیغات محیطی در شهرستان خواف گام های ارزنده ای برداریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.