کد خبر : 8657
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 اردیبهشت 1404 - 9:16

محمدپور نماینده گناباد در مجلس: جاده حادثه خیز گناباد-خواف عریض می شود

محمدپور نماینده گناباد در مجلس: جاده حادثه خیز گناباد-خواف عریض می شود

نماینده مردم گناباد و بجستان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جاده حادثه خیز و روستایی گناباد به خواف که سالانه به دلیل تردد زیاد وسایل نقلیه سبک و سنگین حوادث زیادی در آن رخ می دهد، برای نخستین بار تعیین تکلیف شد و افزایش عرض آن در دستور کار قرار گرفت. به

نماینده مردم گناباد و بجستان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جاده حادثه خیز و روستایی گناباد به خواف که سالانه به دلیل تردد زیاد وسایل نقلیه سبک و سنگین حوادث زیادی در آن رخ می دهد، برای نخستین بار تعیین تکلیف شد و افزایش عرض آن در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خواف نیوز هادی محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جاده گناباد به خواف در استان خراسان رضوی با طول حدود ۲۰۰ کیلومتر با وجود رفت و آمد بسیار وسایل نقلیه سبک و سنگین و از جمله تریلی ها و کامیون های حمل بار از سمت مجتمع سنگان خواف، کم عرض است.

وی بیان کرد: وقوع حوادث و سوانح بسیار در این جاده از سال های گذشته به یکی از مشکلات و دغدغه‌های مهم مردم و اهالی هشت روستای طول مسیر تبدیل شده است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیگیری از طریق مسوولان و اخذ مصوبه در کمیسیون ماده ۲۳ وزارت راه و شهرسازی، ارتقای این جاده از پنج و نیم متر فعلی به هفت و نیم متر در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد:‌ با توجه به آنکه این میزان جواب گوی نیاز نبود، در نهایت افزایش عرض آن تا ۹ متر و ۲۰ سانتی متر در مصوبه بعدی اخذ شد.

محمدپور گفت: با اهتمام نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی افزایش عرض این جاده از سمت خواف هم در دست پیگیری است و بعد از انجام مناقصه و اخذ اعتبارات لازم عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی افزود:‌ با افزایش عرض جاده گناباد به خواف دغدغه بسیاری از مردم و مسافران و اهالی روستاها در این مسیر کاهش می یابد.

شهرستان گناباد در جنوب استان خراسان رضوی با برخورداری از هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی و دروازه ورودی این استان از سوی استان‌ خراسان جنوبی و استان‌های مرکزی و جنوبی کشور از موقعیت خاص در حمل و نقل این منطقه برخوردار است.

در این میان جاده گناباد به خواف به طول ۲۰۰ کیلومتر با اینکه یکی از راه‌های راهبردی و پر رفت و آمد وسایل نقلیه سبک و سنگین بوده، جاده روستایی است و وجود روستاهای متعدد در طول مسیر از جمله بیمرغ، گیسور، اسو، نوده پشنگ و دیگر روستاها موجب بروز حوادث و سوانح بسیار در طول مسیر شده است.

جاده گناباد به خواف با توجه به میانبر بودن آن و کاهش ۵۰ کیلومتری مسیر نسبت به سایر جاده‌ها از جمله جاده تربت‌حیدریه، به یکی از مسیرهای اصلی و پر رفت و آمد این منطقه تبدیل شده است.

علاوه بر آن به علت وجود مجتمع سنگ آهن سنگان خواف و ظرفیت اقتصادی آن تعداد بسیاری وسایل نقلیه شخصی و سنگین در این جاده رفت و آمد می کنند که به دلیل کم عرض بودن آن و نبود شانه خاکی و افزایش نقاط خطر ساز و نبود زیرساختهای لازم، سوانح بسیار در طول این جاده به وقوع می پیوندد.

پیگیری و مطالعه جاده گناباد به خواف و لزوم ارتقای آن از روستایی به بین شهری و راه اصلی به ۱۲ سال قبل باز می گردد و مشاور برای این امر انتخاب و اقدامات اولیه انجام شده ولی با توجه به تغییر چند فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مسوولان ذیربط، پیگیری آن به تعویق افتاده بود.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.