کد خبر : 8697
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 دی 1403 - 19:21

جاده خواف–تربت، به جاده مرگ تبدیل شده است

جاده خواف–تربت، به جاده مرگ تبدیل شده است

مدت‌هاست که جاده خواف به تربت حیدریه، به‌ویژه در مسیر سلامی تا تربت حیدریه ، به یکی از پرخطرترین جاده‌های کشور تبدیل شده است. حجم بالای تردد کامیون‌های معدنی، جاده‌ای که ظرفیت این همه بار و ترافیک را ندارد، و عرض کم و کیفیت پایین آسفالت، هر روز جان ده‌ها راننده، مسافر و خانواده را

مدت‌هاست که جاده خواف به تربت حیدریه، به‌ویژه در مسیر سلامی تا تربت حیدریه ، به یکی از پرخطرترین جاده‌های کشور تبدیل شده است. حجم بالای تردد کامیون‌های معدنی، جاده‌ای که ظرفیت این همه بار و ترافیک را ندارد، و عرض کم و کیفیت پایین آسفالت، هر روز جان ده‌ها راننده، مسافر و خانواده را تهدید می‌کند.

به‌عنوان یکی از شهروندان منطقه، بارها شاهد بوده‌ایم که تراکم کامیون‌ها نه‌تنها رفت‌وآمد خودروهای شخصی را دشوار کرده، بلکه وقوع تصادفات مرگبار را نیز به یک اتفاق روزمره تبدیل کرده است.

در این شرایط، انتظار می‌رود شرکت‌های معدنی بزرگ که از این جاده بیشترین بهره اقتصادی را می‌برند، مسئولانه‌تر رفتار کنند. نمی‌شود میلیاردها تومان سود از معادن برداشت، اما جاده‌ای که مردم هر روز با آن زندگی می‌کنند، همان مسیر باریک، پرچاله و حادثه‌خیز باقی بماند.

مطالبه روشن ما این است:
کل مسیر خواف–تربت باید به‌سرعت و با مشارکت جدی شرکت‌های معدنی دو بانده شود. این نه لطف، که یک مسئولیت اجتماعی قطعی و غیرقابل‌تأخیر است.

تکمیل مقطعی چند کیلومتر از مسیر، هرچند قدمی روبه‌جلوست، اما پاسخگوی حجم سنگین تردد فعلی نیست. اگر امروز تصمیم نگیریم، فردا باید برای جان‌های بیشتری افسوس بخوریم.

ارسالی از یک شهروند خوافی نگران جان مردم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.