کد خبر : 6891
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 - 7:56

۱۲ بنای تاریخی خواف مرمت می‌شود

۱۲ بنای تاریخی خواف مرمت می‌شود

با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار ۱۲ بنای تاریخی شهرستان خواف مرمت اضطراری می شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار خواف گفت: 10 میلیارد ریال برای حفاظت و مرمت اضطراری آثار و ابنیه تاریخی این شهرستان اختصاص یافته است. عباسپور افزود: شهرستان خواف به دیار میراث های ماندگار معروف است چرا که می

با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار ۱۲ بنای تاریخی شهرستان خواف مرمت اضطراری می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار خواف گفت: 10 میلیارد ریال برای حفاظت و مرمت اضطراری آثار و ابنیه تاریخی این شهرستان اختصاص یافته است.

عباسپور افزود: شهرستان خواف به دیار میراث های ماندگار معروف است چرا که می توان آثار معماری از دوره های مختلف تاریخی را در این شهرستان مشاهده کرد و تعدادی از این بناها مثل مدرسه غیاثیه خرگرد، مسجد ملک زوزن و مسجد گنبد سنگان منحصر به فرد و نماینده معماری دوره خود هستند .

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف هم گفت: از محل این اعتبار 12 بنا شامل مسجد و مزار رباط زیارت، مجموعه کبودانی، مزار خدیجه خاتون، سقاوه، مسجد و مزار مجد ماضی نیاز آباد، ساباط مسجد سنگان، مسجد جامع خواف، آب انبار برآباد، یکدستگاه آسباد تیزاب و بافت تاریخی بلال مرمت اضطراری خواهد شد.

باعقیده بیان داشت: آوار برداری، پی بندی، دیوار چینی، بام سازی، کاهگل کشی، دوخت و دوز ترک ها و استحکام بخشی از مهمترین اقدامات عمرانی در این بناها است.

 مرمت این بناهای تاریخی همزمان با هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه آغاز می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.