کد خبر : 6913
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 - 12:04

ورود دستگاه قضا درخواف به پرونده واحد آلاینده/بدون هرگونه اغماض با متخلفین برخورد قانونی می‌شود

ورود دستگاه قضا درخواف به پرونده واحد آلاینده/بدون هرگونه اغماض با متخلفین برخورد قانونی می‌شود

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف گفت: پرونده یک واحد متخلف و آلاینده در خواف به دلیل نقض استانداردهای محیط‌زیستی به مراجع قضایی ارسال شد. سعید شفیعیان در تشریح این خبر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در پی پایش‌های مستمر محیط‌زیستی توسط کارشناسان این اداره، یک واحد متخلف که به اخطاریه‌های محیط‌زیستی

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف گفت: پرونده یک واحد متخلف و آلاینده در خواف به دلیل نقض استانداردهای محیط‌زیستی به مراجع قضایی ارسال شد.

سعید شفیعیان در تشریح این خبر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در پی پایش‌های مستمر محیط‌زیستی توسط کارشناسان این اداره، یک واحد متخلف که به اخطاریه‌های محیط‌زیستی توجهی نداشت و فعالیت این واحد منجر به آلودگی‌های محیط‌زیستی شده بود، به مراجع قضایی معرفی شد و با دستور قاطع دادستان عمومی و انقلاب خواف پیگیری قضایی در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی یک شرکت فرآوری سنگ آهن و مدیر عامل آن با توجه به اخطاریه‌های مکرر و اعطای مهلت قانونی و با وجود تعهد مکتوب و ارائه برنامه زمان‌بندی برای رفع آلودگی، به دلیل عدم انجام این تعهدات و اقدام مؤثر برای رفع آلودگی، به عنوان تهدید کننده بهداشت عمومی و مخرب محیط‌زیست شناخته شده و به مرجع قضایی معرفی گردید.

 رئیس اداره محیط‌زیست خواف تأکید کرد: حفاظت از محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب، خاک و هوا از وظائف ذاتی محیط‌زیست بوده و محیط‌زیست در این رابطه با هرگونه تخلف که سلامت شهروندان را تهدید کند و یا باعث خسارت به محیط‌زیست شود، برابر قوانین برخورد خواهد کرد.

وی گفت: پایش‌های شبانه‌روزی در دستور کار اداره محیط‌زیست خواف بوده و به صورت مستمر در حال انجام است و در صورت مشاهده هرگونه آلایندگی، بدون هرگونه اغماض با متخلفین و متمردین برای سلامت جامعه برخورد قانونی خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.