کد خبر : 6886
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 12:27

مشارکت شرکت‌های معدنی، بسترساز رونق اقتصادی خواف

مشارکت شرکت‌های معدنی، بسترساز رونق اقتصادی خواف

مشارکت شرکت‌های معدنی، بسترساز رونق اقتصادی خواف شده است. به گزارش خواف نیوز فرماندار خواف گفت: بر اساس قانون، شرکت‌های معدنی باید هشت تا ۱۵ درصد سود حاصل از درآمد فعالیت‌های معدنی خود را در طول سال به خزانه دولت واریز کنند تا این سود صرف توسعه زیرساخت‌های منطقه و کشور شود، که این مبلغ سال‌ها

مشارکت شرکت‌های معدنی، بسترساز رونق اقتصادی خواف شده است.

به گزارش خواف نیوز فرماندار خواف گفت: بر اساس قانون، شرکت‌های معدنی باید هشت تا ۱۵ درصد سود حاصل از درآمد فعالیت‌های معدنی خود را در طول سال به خزانه دولت واریز کنند تا این سود صرف توسعه زیرساخت‌های منطقه و کشور شود، که این مبلغ سال‌ها بدین منظور تخصیص داده نمی‌شد.

مهدی عباسپور افزود :‌با پیگیری‌های دولت سیزدهم و جدیت استاندار خراسان رضوی، از نیمه دوم سال گذشته برای نخستین بار بخشی از اعتبارات حاصل از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن معادل  ۷۰۰ میلیارد ریال به توسعه زیرساخت‌های شهرستان خواف تخصیص یافت.

 وی ادامه داد: این اعتبار برای اجرای طرح‌های مختلف در زمینه احداث و بهسازی راه‌های منطقه، مسکن، آبرسانی، کشاورزی و مرمت قنوات آسیب دیده، حوزه فرهنگی هزینه شد.

مهدی عباسپور افزود:  ۴۰ طرح در زمینه توسعه و رفع مشکلات زیرساخت‌های این شهرستان با محوریت مجتمع سنگ آهن سنگان خواف و شرکت تامین و توسعه زیرساخت‌های شرق کشور با اعتبار ۷۶۰ میلیارد ریال در این شهرستان تعریف شده و در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.