کد خبر : 6861
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1402 - 18:33

کشف ۵۲ تن کالای اساسی احتکار شده در خواف

کشف ۵۲ تن کالای اساسی احتکار شده در خواف

مدیر جهاد کشاورزی خواف از کشف ۵۲ تن انواع کالا‌های اساسی احتکار شده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و توزیع آن در بین جامعه هدف این شهرستان طی سال گذشته خبر داد. رحمان دادپور مدیر جهاد کشاورزی خواف  گفت:  در این مدت ۹۹ کیسه آرد یارانه‌ای از منازل مسکونی، خودرو‌های غیر مجاز حمل آرد و

مدیر جهاد کشاورزی خواف از کشف ۵۲ تن انواع کالا‌های اساسی احتکار شده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و توزیع آن در بین جامعه هدف این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

رحمان دادپور مدیر جهاد کشاورزی خواف  گفت:  در این مدت ۹۹ کیسه آرد یارانه‌ای از منازل مسکونی، خودرو‌های غیر مجاز حمل آرد و نانوایی‌های آزاد پز شهرستان خواف کشف و ضبط شد.

وی افزود: ۹۳۶ تن گوشت قرمز و مرغ منجمد، انواع برنج و قند و شکر با هدف کنترل و تنظیم بازار در مناسبت‌های مختلف مثل محرم و صفر، نوروز و ماه مبارک رمضان طی سال ۱۴۰۱ در شهرستان خواف توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی خواف ادامه داد: از مجموع ۲۲۵ مورد پرونده تخلف واحد‌های صنفی که در قالب گشت‌های مشترک نظارت بر بازار در این شهرستان طی سال قبل ثبت شده، ۵۵ مورد را نانوایی‌ها و بقیه را سایر واحد‌های صنفی تشکیل داده اند.

دادپور بیان کرد: ۷۵۰ مورد گشت نظارت و بازرسی از ۱۴۰ نانوایی و هزار و ۱۰۰ مورد گشت مشترک نظارت و بازرسی از صنوف عرضه کالا‌های اساسی شهرستان خواف طی همین مدت انجام شد. ۲۷ واحد صنفی و نانوایی‌های شهرستان خواف به دلیل تخلفات طی پارسال مهر و موم شدند.

مدیر جهاد کشاورزی خواف سایر فعالیت‌های مهم جهاد کشاورزی شهرستان خواف در سال ۱۴۰۱ را توزیع سه هزار و ۸۰۰ تن کود شیمیایی یارانه‌ای و ۴۰۰ تن بذر اصلاح شده به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح، نظارت بر خرید تضمینی سه هزار و ۴۰۰ تن گندم، مبارزه با عوامل خسارت زا از جمله سن غلات در سطح پنج هزار هکتار، کاشت ۱۸۰ هکتار محصول دانه روغنی کلزا، کنجد و گلرنگ با هدف افزایش ضریب خود اتکایی در تامین روغن، تسطیح لیزری اراضی کشاورزی در سطح ۱۲۰ هکتار، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به تعداد ۱۱ واحد در سطح ۶ هزار متر مربع، توسعه انواع گیا‌های دارویی از قبیل گل گاوزبان، خارشتر، گل محمدی و انغوزه در سطح ۲۰۰ هکتار ذکر کرد.

دادپور تاکید کرد: ۲۸ میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی برای خرید ۳۹ دستگاه انواع تراکتور، کمباین و سایر تجهیزات این بخش طی همین مدت به متقاضیان شهرستان خواف پرداخت شد.

وی ادامه داد: ۱۳۸ نانوایی در شهرستان خواف با هدف کنترل و نظارت بر عمکرد توزیع نان به دستگاه‌های هوشمند خرید نان و ۲۵ واحد نانوایی هم برای تامین نان در مواقع بحرانی به سیستم دوگانه سوز مجهز شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.