کد خبر : 6864
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 18:49

اختصاص 18 میلیارد اعتبار برای بازسازی قنات های خواف

اختصاص 18 میلیارد اعتبار برای بازسازی قنات های خواف

مدیر جهاد کشاورزی خواف از تخصیص ۱۸۷ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی قنات ها و انتقال آب بخش کشاورزی این شهرستان طی سال گذشته خبر داد. به گزارش خواف نیوز رحمان دادپور افزود: از این میزان ۱۲۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری،اعتبارات مرزی، بنیاد علوی و خسارت معادن برای مرمت ۴۰ رشته قنات،

مدیر جهاد کشاورزی خواف از تخصیص ۱۸۷ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی قنات ها و انتقال آب بخش کشاورزی این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خواف نیوز رحمان دادپور افزود: از این میزان ۱۲۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری،اعتبارات مرزی، بنیاد علوی و خسارت معادن برای مرمت ۴۰ رشته قنات، ۲۸ میلیارد ریال به منظور انتقال آب به طول ۱۵ کیلومتر، ۲۱ میلیارد ریال برای بازسازی ۹ رشته قنات روستاهای مژن آباد، حسین آباد، بهدادین، نیاز آباد، باغچه و رزداب و خیرآباد و بقیه برای لوله گذاری و انتقال آب به طول ۹ هزار و ۳۵۰ متر در مناطق روستایی شهرستان خواف هزینه شد.

وی ادامه داد: ۱۴۰ میلیارد ریال هم در قالب تسهیلات سرمایه در گردش، دامدار کارت و اعتبارات مردمی سازی یارانه ها طی سال ۱۴۰۱ به متقاضیان بخش کشاورزی شهرستان خواف پرداخت شد.مدیر جهاد کشاورزی خواف تخصیص ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت های مجتمع گاو شیری و تهیه و نظارت بر توزیع ۵۷ هزار تن نهاده دام و طیور را از دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی خواف در همین مدت دانست.

دادپور افزود: زنبورداری خواف پارسال از ۲ هزار و ۶۰۰ مجموعه به 4 هزار و ۹۰۰ مجموعه توسعه یافت که نتیجه آن تولید افزون بر ۳۰ تن عسل بهداشتی و ارگانیک بود.وی گفت: نوغانداری خواف هم از تولید ۵۰ جعبه به ۱۵۰ جعبه کرم ابریشم طی سال ۱۴۰۱ افزایش یافت و مشاغل جدید کوچک و زودبازده برای ۳۰ بهره بردار بخش کشاورزی ایجاد شد.

منبع: خبرآنلاین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.