کد خبر : 6835
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 فروردین 1402 - 21:46

۳۵ سال گذشت؛ ۳ شهید دفاع مقدس هنوز به خواف بازنگشته‌اند

۳۵ سال گذشت؛ ۳ شهید دفاع مقدس هنوز به خواف بازنگشته‌اند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواف اظهار کرد: هنوز پیکر سه شهید دوران دفاع مقدس به خواف باز نگشته است. به گزارش خواف نیوز مسلم سالاری خاطرنشان کرد: شهید غلامحسین زنگنه اسدآبادی از روستای اسدآباد که در منطقه عملیاتی کوشک در ششم مرداد ۱۳۶۱، شهید احمد محمدپور از شهر سنگان که در منطقه عملیاتی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواف اظهار کرد: هنوز پیکر سه شهید دوران دفاع مقدس به خواف باز نگشته است.

به گزارش خواف نیوز مسلم سالاری خاطرنشان کرد: شهید غلامحسین زنگنه اسدآبادی از روستای اسدآباد که در منطقه عملیاتی کوشک در ششم مرداد ۱۳۶۱، شهید احمد محمدپور از شهر سنگان که در منطقه عملیاتی نهر عنبر در ۲۱ تیرماه ۱۳۶۷ و شهید قربانعلی محمدی از روستای مژن‌آباد که در ۲۷ تیر ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسیدند شهیدانی هستند که پیکرشان هنوز به خواف باز نگشته است.

وی افزود: شهرستان خواف ۱۱۳ شهید دارد که ۵ شهید گمنام هستند، از شهدای گمنام، دو شهید در شهر سلامی، دو شهید در شهر قاسم‌آباد و یک شهید در شهر خواف آرمیده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواف با بیان اینکه خانواده بنیاد شهید خواف ۳۲۵۷ عضو دارد که شامل والدین، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان هستند، تصریح کرد: ۳۵ نفر از والدین شهدا در قید حیات هستند، همچنین ۴۲ همسر شهید و ۱۱۲ فرزند شهید تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان هستند.

سالاری اضافه کرد: ۳۴۵ جانباز بین ۵ تا ۷۰ درصد در خواف داریم که ۴ نفرشان جانباز ۷۰ تا ۹۵ درصد و ۴ نفر جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد، ۹۵ نفر جانباز ۲۵ تا ۴۹ درصد و ۲۴۲ نفر نیز جانباز ۵ تا ۲۴ درصد هستند.

 وی اعلام کرد: سال گذشته ۷۱ نفر از اعضای خانواده شهدا جویای کار بودند که به ادارات، نهادها و شرکت‌ها معرفی شدند و از سوی شرکت‌ها، برای ۱۷ نفر پرونده اشتغال تشکیل شد که از این تعداد ۱۰ نفر شاغل شدند و امید می‌رود ۷ نفر دیگر به زودی دعوت به‌کار شوند.

سالاری گفت: به منظور تجلیل و تکریم از خانواده معظم شاهد و احیاء و ترویج فرهنگ شهادت، ۲۲ مورد غبارروبی مزار شهدا، ۲۳ دیدار با خانواده شهدا و ۲۶ یادواره شهید با عنوان آبروی محله، افتخار محله در سال ۱۴۰۱ در خواف داشتیم.

وی افزود: در همین راستا ۲۲۵ عضو خانواده شهدا و ایثارگران در قالب ۶ اردوی فرهنگی، ورزشی به مناطق زیارتی و سیاحتی اعزام شدند و مصمم هستیم امسال هم ۱۰ نفر با کاروان‌های حج تمتع به مکه و مدینه مشرف شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواف اظهار کرد: فرزندان دانش آموزان و دانشجویانی که عضو خانواده شهدا هستند در چتر حمایتی کلاس‌های تقویت بنیه علمی و آموزشی قرار دارند و از کلاس‌های تقویتی درسی و کنکور و از معافیت پرداخت شهریه دانشگاه‌های شهریه پذیر بهره می‌برند.

سالاری با اعلام اینکه برای تأمین تجهیزات طبی و درمانی برای جانبازان مشکلی نداریم، افزود: برای تأمین مسکن خانواده‌های تحت پوشش این بنیاد، تاکنون ۲۴ مورد واگذاری زمین و اعطای ۴۲ مورد وام خرید مسکن شهری و روستایی صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.