کد خبر : 6750
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1401 - 20:45

اولین رویداد استارتاپی ویکند در شهرستان خواف برگزار شد

اولین رویداد استارتاپی ویکند در شهرستان خواف برگزار شد

اولین رویداد استارتاپی در شهرستان خواف با همکاری پارک علم و فناوری خراسان و شرکت فولاد سنگان خراسان در این شهرستان برگزار شد. به گزارش خواف نیوز در نخستین روز از این رویداد مهدی عباسپور فرماندار شهرستان خواف با شاره بر جنگ نرم گفت: مسئولین و دستگاه‌های اجرایی باید درصدد ایجاد انگیزه در جوانان و

اولین رویداد استارتاپی در شهرستان خواف با همکاری پارک علم و فناوری خراسان و شرکت فولاد سنگان خراسان در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خواف نیوز در نخستین روز از این رویداد مهدی عباسپور فرماندار شهرستان خواف با شاره بر جنگ نرم گفت: مسئولین و دستگاه‌های اجرایی باید درصدد ایجاد انگیزه در جوانان و نوجوانان باشندو با اعتماد به نسل جوان به ایده‌ها و فکر آن‌ها تکیه کنند.

دکتر شریعتی، مدیر توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری استان خراسان گفت: این رویداد به منظور جهت‌دهی ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری شهرستان خواف و در مسیر توسعه و رونق اقتصادی این منطقه انجام شده است.

وی ضمن اشاره بر اهمیت شبکه‌سازی گفت: ما باید فضای اطرافمان را قوی کنیم تا منافع آن به خودمان برسد و از تک‌روی پرهیز کنیم و شهرستان خواف باتوجه به ظرفیت‌هایی که دارد شاهد اتفاقات بسیار خوب و موفق خواهد بود.

شریعتی با تاکید بر اهمیت تاسیس پردیس صنایع معدنی به عنوان اولین پردیس در حوزه صنعتی در کشور گفت: راه‌اندازی این پردیس رویکردی است که فناوری‌ها به داخل معادن، مجموعه‌های کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی ورود پیدا کنند.

شریعتی افزود: ما به عنوان پارک علم و فناوری و وزارت علوم بازوی حمایتی برای پردیس صنایع معدنی هستیم و این قبیل برنامه‌ها باعث جریان‌سازی در استان میشود و متخصصین ترغیب به خلق ایده و طرح آن می‌کند که این خود پیش زمینه‌ای برای شبکه‌سازی در کل کشور صورت گیرد.

مدیر توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی اظهار داشت: شهرستان خواف به عنوان پایتخت سنگ آهن خاورمیانه و یکی از قطب‌های اصلی این صنعت نیاز جدی به ایجاد بستر‌های آموزش و انتقال اطلاعات در فضای کسب و کار‌های بومی این منطقه دارد.

وی اظهار داشت: این شهرستان از پتانسیل‌های مختلفی در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، صنایع معدنی و… برخوردار است که با برپایی رویداد استارتاپ ویکند از ایده‌های برتر و در نهایت تبدیل آن‌ها به مدل کسب و کار می‌توان در جهت توسعه منطقه‌ای گام برداشت.

شریعتی بیان کرد: بهره‌گیری از ایده‌های نوآورانه (در قالب رویداد علمی استارتاپ ویکند) بستر توسعه و رونق اقتصادی شهرستان خواف در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را هموار می‌کند.

در ادامه دکتر یوسفی سرپرست پردیس صنایع معدنی پارک علم و فناوری خراسان گفت: اگر قرار باشد توسعه‌یافتگی در جامعه داشته باشیم قطعا باید در آن جامعه تولید ثروت بشود.

وی افزود: در دهه‌های اخیر تولید ثروت از منابع فیزیکی به سمت منابع اطلاعاتی علمی و فناورانه جا به جا شده است و نمی‌توان صرف داشتن منابع فیزیکی به ثروت رسید، اما داشتن اطلاعات، علم بالا و فناوری باعث تولید ثروت می‌شود.

گفتنی است استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی با متد بین المللی است که در ۳ روز متوالی برگزار می‌شود. در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه‌ای شامل برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب‌های حرفه‌ای و طراحان گرد هم می‌آیند تا در طی ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، تیم تشکیل دهند و هر تیم ایده‌ای را اجرا کند. هدف از برگزاری این رویداد تقویت اکوسیستم کارآفرینی از طریق آموزش علمی و عملی افراد مشتاق به راه‌اندازی کسب و کار شخصی و اجرایی کردن ایده‌های خود مطابق با اصول علمی کسب و کار است.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.