کد خبر : 6548
تاریخ انتشار : جمعه 25 آذر 1401 - 20:52

بیش از 700 هکتار عملیات بیابان زدایی در شهرستان خواف

بیش از 700 هکتار عملیات بیابان زدایی در شهرستان خواف

به گزارش خواف نیوز رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خواف با بیان این خبر گفت:شهرستان خواف یکی از شهرستانهای تحت تأثیر پدیده گرد و غبار و فرسایش بادی می¬باشد. در این زمینه با اجرای فعالیت¬ها و اقدامات مقابله با بیابانزایی در شهرستان خواف سرعت گرفته و عملیاتی از قبیل: نهالکاری، بادشکن زنده و

به گزارش خواف نیوز رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خواف با بیان این خبر گفت:شهرستان خواف یکی از شهرستانهای تحت تأثیر پدیده گرد و غبار و فرسایش بادی می¬باشد. در این زمینه با اجرای فعالیت¬ها و اقدامات مقابله با بیابانزایی در شهرستان خواف سرعت گرفته و عملیاتی از قبیل: نهالکاری، بادشکن زنده و غیرزنده، مدیریت هرزآب و کنترل رواناب¬ها ، آبیاری و مراقبت سنواتی، جمع آوری بذر، تولید نهال، مدیریت جنگل¬های دست کاشت صورت گرفته و فعالیت¬های مطالعاتی از جمله تهیه طرح ترسیب کربن در حال اجرا می¬باشد.  
 مهدی کریمی افین افزود :با اجرای این پروژه¬ها و تامین اعتبارات، امیدواری در روستاهای بیابانی خواف ایجاد گردیده و به لطف خداوند، مردم حلاوت اجرای پروژه¬ها و معنی واقعی تحقق شعار «منابع طبیعی با مردم برای مردم» را حس نموده اند.  
وی با تاکید بر تهیه طرح حفاظت مشارکتی تاغزارهای دوکوهه شهرستان برای اولین بار در استان خراسان رضوی و کشور و ارائه الگوی حفاظت مشارکتی با استفاده از جوامع محلی جزو اقدامات این اداره در سال 1401 می¬باشد.  
وی یادآور شد :در حوزه مراتع شهرستان نیز با ورود به موضوع  اختلافات مرتعی و  همکاری کارشناسان مرتبط و نیروهای انتظامی ، اختلاف مرتعی در دو نقطه مهم شهرستان (فیمابین اهالی و دامداران مراتع کالشور- بنیاباد و باغ بخشی-مهاباد) که از سالیان متوالی گذشته، بار سنگینی بر دوش مردم بود، حل و فصل گردید و امروزه شاهد آرامش دامداران در شهرستان می¬باشیم . 
کریمی ادامه داد :در حوزه جنگل¬کاری و جنگل¬داری، نظارت بر طرح¬های احاله مدیریت شده و پیگیری امور از جمله می توان به طرح¬ الگویی کمربند سبز سنگان (پارک سنگان)، پارک جنگلی بهار، پارک جنگلی نشتیفان و… اشاره نمود.  
وی خاطر نشان کرد : در بحث ممیزی اراضی و استعدادیابی شامل: کاداستر اراضی ملی، واگذاری و تخصیص اراضی ملی و دولتی، پاسخگویی به استعلامات و… در حال انجام است و فعالیت¬هایی از قبیل پاسخگویی به استعلامات وارده در حداکثر دو هفته در اکثر مواقع با مدت زمان کمتر از یک هفته انجام می¬گردد که رضایت ارباب رجوع را به همراه داشته است  ضمنا در خصوص کاداستر اراضی منابع طبیعی شهرستان پیش بینی کرد با توجه به همکاری مناسب اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سند تک برگ  کل اراضی ملی و دولتی صادرشد 
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان خواف گفت : در بخش حفاظت و حمایت، نظارت بر فعالیت¬های معدنی در چهارچوب مقررات موضوعه، اجرای عملیات بوته کاری در مناطق تخریب شده ناشی از اجرای فعالیت¬های معدنی ، اجرای عملیات آماده سازی بستر کاشت در سطح 296 هکتار سطوح معدنی، برای اولین بار در شهرستان خواف جزو شاخص¬ترین پروژه های اجرایی این اداره در سال 1401 می¬باشد.  
وی در پایان به نقش فعال شرکت تعاونی فراگیر تخصصی منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشاره کرد  و  افزود : انعقاد قرارداد در بستر سامانه ستاد با شرکت مذکور و دخیل نمودن اعضا و سرمایه گذاران  آن شرکت در اجرای پروژه های حوزه منابع طبیعی بوده به طوری که شرکت مذکور، طرح احاله مدیریت ایستگاه تولید نهال و بذر بیاس آباد شهرستان  را نیز تهیه نموده و ایستگاه مذکور نیز احاله مدیریت خواهد گردید.

منبع: رویداد ایران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.