کد خبر : 6461
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آبان 1401 - 14:31

بزرگترین معدن سنگ آهن بخش خصوصی کشور به مزایده گذاشته می‌شود

بزرگترین معدن سنگ آهن بخش خصوصی کشور به مزایده گذاشته می‌شود

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بهره برداری از معدن سنگ آهن پلاسری ققنوس یک واقع در منطقه سنگان خواف به عنوان بزرگترین معدن سنگ آهن بخش خصوصی کشور از طریق مزایده عمومی واگذار می شود. امیر رضا رجبی افزود: معدن سنگ آهن پلاسری ققنوس یک در منطقه سنگان خواف، ۶ میلیون

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بهره برداری از معدن سنگ آهن پلاسری ققنوس یک واقع در منطقه سنگان خواف به عنوان بزرگترین معدن سنگ آهن بخش خصوصی کشور از طریق مزایده عمومی واگذار می شود.

امیر رضا رجبی افزود: معدن سنگ آهن پلاسری ققنوس یک در منطقه سنگان خواف، ۶ میلیون تن ذخیره سنگ آهن با عیار ۶۰ درصدی دارد که بهره برداری از آن به مدت ۶ سال از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

وی اضافه کرد: متقاضیان شرکت در این مزایده می توانند درخواستهای خود را در “سامانه تدارکات الکترونیکی دولت” تا تاریخ ۲۸ آبان ماه ثبت کنند.

مدیر کل اداره صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بر اساس هماهنگی به عمل آمده برای فعال‌سازی معادن و کاهش قیمت تمام شده مواد معدنی، برای نخستین بار در استان مجموعه ای از معادن سنگ آهن و کرومیت از طریق مزایده عمومی به افراد حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت مالی و فنی واگذار می شود.

رجبی افزود: در این طرح نیاز بسیاری از واحدهای صنعتی مصرف کننده مواد معدنی به مواد اولیه برطرف خواهد شد.

شهر سنگان از توابع شهرستان خواف در ۳۰۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

مجتمع سنگ‌ آهن سنگان خواف با بیش از یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌ آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌ آهن در ایران است.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.