کد خبر : 6422
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 11:48

بازدید گردشگران آلمانی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری خواف

بازدید گردشگران آلمانی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری خواف

رییس اداره میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خواف گفت: شماری گردشگر آلمانی در سفری یک‌روزه از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی این شهرستان مرزی خراسان رضوی دیدن کردند. به گزارش روز دوشنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، محمود باعقیده افزود: گردشگران آلمانی علاوه بر بازدید از تعدادی از بناهای تاریخی از

رییس اداره میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خواف گفت: شماری گردشگر آلمانی در سفری یک‌روزه از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی این شهرستان مرزی خراسان رضوی دیدن کردند.

به گزارش روز دوشنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، محمود باعقیده افزود: گردشگران آلمانی علاوه بر بازدید از تعدادی از بناهای تاریخی از جمله مدرسه غیاثیه و بافت تاریخی خرگرد، آسبادها، قبرستان تاریخی، سقاوه و  آب‌انبار نشتیفان با حضور در بین مردم با پوشش محلی و آداب و رسوم آن‌ها نیز آشنا شدند.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی خواف ادامه داد: با فروکش کردن کرونا، به مرور گردشگری رونق گرفته و جاذبه های گردشگری منطقه هر هفته میزبان تعداد زیادی از گردشگران خارجی و داخلی است.

باعقیده گفت: از شهرستان خواف ۱۰۵ اثر، محوطه و تپه تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی افزود: این شهرستان دارای ۳۵ جاذبه گردشگری و ۱۶ تاسیسات گردشگری است.

یکی از گردشگران آلمانی در حاشیه این سفر گفت: پیش از این بارها از مسیرهای یزد به اصفهان و شیراز مسافرت کرده بودم و هیچگاه تصور نمی‌کردم منطقه خواف در شرقی ترین قسمت ایران، دارای چنین اماکن دیدنی باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.