کد خبر : 6401
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهریور 1401 - 19:37

بادستور مقام قضایی: پلمب دو واحد آلاینده معدنی در خواف

بادستور مقام قضایی: پلمب دو واحد آلاینده معدنی در خواف

دو واحد آلاینده معدنی که سبب بروز گرد و غبار شده بودند با تشخیص مرجع قضایی به عنوان تهدید‌کننده سلامت عمومی پلمب شدند. به گزارش خواف نیوز به نقل از  خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف گفت: بیش از بیست واحد آلاینده معادن پلاسری خواف به دلیل تهدید علیه بهداشت و سلامت

دو واحد آلاینده معدنی که سبب بروز گرد و غبار شده بودند با تشخیص مرجع قضایی به عنوان تهدید‌کننده سلامت عمومی پلمب شدند.

به گزارش خواف نیوز به نقل از  خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف گفت: بیش از بیست واحد آلاینده معادن پلاسری خواف به دلیل تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه وبی توجهی به  تعهداتشان مبنی بر  کنترل گرد و غبار به مرجع قضایی معرفی شده بودندکه با دستور قضایی  دو واحد از آن‌ها امروز پلمب شد.
سعید شفیعیان ضمن  تشکر از توجه مقام قضایی به مسائل زیست‌محیطی افزود: در سه ماهه گذشته و در اجرای مصوبات کارگروه ملی گرد و غبار کشور حدود سیزده کیلومتر از مسیر‌های پرتردد معادن با خاک‌پوش زیستی پوشیده شد.

وی همچنین به افتتاح یک انبار سرپوشیده کنسانتره در یکی از مجموعه‌های صنعتی_معدنی سنگان خواف اشاره کرد و گفت: در ماه جاری بخش زیادی از حجم کنسانتره جمع شده در فضای باز این مجموعه به انبار تازه تاسیس منتقل شده که در رفع آلودگی ناشی از انبارش غیر اصولی محصول این شرکت تاثیر مثبتی داشته است.
شفیعیان تاکید کرد :توقف فعالیت واحد‌های صنعتی و معدنی آخرین روش جلب واحد‌ها به اجرای ضوابط و تعهدات محیط زیستی است که ناچار پس از بار‌ها صدور اخطاریه و ارائه مهلت رفع آلایندگی از مرجع قضایی درخواست می‌شود.
شهرستان خواف با وجود معادن متعدد سنگ‌آهن به عنوان قطب اول سنگ‌آهن خاورمیانه به شمار می‌رود که عدم توجه به ضوابط محیط‌زیستی برخی معادن و واحد‌های صنعتی باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم و جوامع محلی پیرامونی آن‌ها شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.