کد خبر : 6384
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 19:52

مشکلات حوزه آب شرب در خواف پایان یافت/ اجرای طرح آبرسانی در روستاهای خواف طی ۸ ماه

مشکلات حوزه آب شرب در خواف پایان یافت/ اجرای طرح آبرسانی در روستاهای خواف طی ۸ ماه

رفع مشکلات حوزه آب شرب در برخی از روستاهای خواف، از جمله درخواست‌های دیرینه ساکنین این روستاها بوده که اکنون با پای کار آمدن قرارگاه شهید دشتی سپاه مشکلات گذشته آب شرب در هر روستای این شهرستان در حال برطرف شدن است. به گزارش خواف نیوز به نقل از صبح توس؛ رفع مشکلات حوزه آب شرب در

رفع مشکلات حوزه آب شرب در برخی از روستاهای خواف، از جمله درخواست‌های دیرینه ساکنین این روستاها بوده که اکنون با پای کار آمدن قرارگاه شهید دشتی سپاه مشکلات گذشته آب شرب در هر روستای این شهرستان در حال برطرف شدن است.

به گزارش خواف نیوز به نقل از صبح توس؛ رفع مشکلات حوزه آب شرب در برخی از روستاهای خواف، یکی از خواسته های دیرینه ساکنین این روستاها برای رسیدگی و ورود مسئولان بوده است، خواسته ای که اکنون با پای کار آمدن قرارگاه شهید دشتی مشکلات گذشته آب شرب در هر روستای این شهرستان را یکی پس از دیگری مرتفع می کند.

احمد شمشیری دهیار روستای سیجاوند از توابع شهرستان خواف در رابطه با رفع مشکلات چند ساله آب شرب در روستای سیجاوند، اظهار داشت: با ورود و پیگیری مسئولان و قرارگاه شهید دشتی هم اکنون ساکنین روستا الحمدالله مشکلی در حوزه آب شرب نداشته و مشکلات با طرح آب رسانی و وارد مدار شدن چاه جدید به مجتمع آبرسانی شهید شهری کاملا مرتفع شده است.

حاتم پور یکی از ساکنین روستای سیجاوند با اشاره به اینکه  هم اکنون به مدت یک هفته تا ۱۰ روز است که مردم از آب شرب پایدار در این روستا بهره مند شدند، افزود: مردم امروز قدردان تلاش مسئولان برای رفع مشکل آب شرب و افت فشار آب در روستای سیچاوند هستند.

علیرضا شهرکی دیگر ساکن روستای سیجاوند خواف با تاکید بر اینکه هم اکنون مشکل بیش از یک ساله فشار آب در روستا مرتفع شده است، یادآور شد: خوشبختانه با تلاش مسئولان عزیز و قرارگاه شهید دشتی سپاه در خواف حدود یک هفته ای است که مشکل افت فشار و قطعی که در تابستان بسیار مشهود بود، مرتفع شده است.

کاظم نجاتی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با حمایت و پشتیبانی دولت  قراردادی دو ساله برای تامین پایدار آب شرب در شهرستان خواف با ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار انعقاد شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید دشتی شهرستان خواف افزود: آبرسانی به روستاها و شهرها از ماموریت‌های محور عملیاتی شهید دشتی است که با جدیت دنبال می‌شود.

نجاتی تاکیدکرد: تاکنون بهره‌برداری از طرح آبرسانی به روستاهای “سیجاوند و برآباد” در چند ماه اخیر در این طرح انجام شده است و همچنین در قدم بعدی حفر چاه برای تامین آب شرب شهر نشتیفان و شهر قاسم اباد نیز آغاز خواهد شد اما مهم‌تر از تامین آب، ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب است که باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

وی گفت:محور عملیاتی شهید دشتی نیروی زمینی سپاه پاسداران در شهرستان خواف علاوه بر تلاش در رفع محرومیت‌زدایی ماموریت حفظ امنیت پایدار در استان خراسان را نیز بر عهده دارد.

فرمانده محور عملیاتی قرارگاه شهید دشتی گفت:این پروژه آبرسانی که با قرارداد ۲ ساله به سپاه واگذار شده بود از ۳ ماه قبل در شهرستان خواف آغاز شده است و در مدت کمتر از پنج ماه دیگر تمام پروژه ها به اتمام خواهد رسید هر چند وظیفه اصلی ما برقراری امنیت در شهرستان خواف است اما سوای این کار سپاه جهت رفع مشکلات در امر آبرسانی و موضوعات دیگر به کمک دولت آمده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.